Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluating Visual Communication Interfaces Between Pedestrians and Autonomous Vehicles Using Virtual Reality Experiments

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F24%3A00381145" target="_blank" >RIV/68407700:21260/24:00381145 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21730/24:00381145

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.14311/NNW.2024.34.015" target="_blank" >https://doi.org/10.14311/NNW.2024.34.015</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14311/NNW.2024.34.015" target="_blank" >10.14311/NNW.2024.34.015</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluating Visual Communication Interfaces Between Pedestrians and Autonomous Vehicles Using Virtual Reality Experiments

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study explores the development and evaluation of external human-machine interfaces (eHMI) for communication between autonomous vehicles (AVs) and pedestrians. By employing advanced virtual reality (VR) simulations and leveraging behavioral data from 600 survey respondents, the research examines the intelligibility and effectiveness of seven eHMI prototypes. The experiments utilized eye-tracking and spatial analysis to measure pedestrian response to AV signals in realistic virtual environments. The findings emphasize the potential of LED strip-based communication interfaces, demonstrating their superiority in terms of visibility, clarity, and implementation cost. This research contributes to the broader field of artificial intelligence applications in transportation, with a focus on ensuring safety and trust in autonomous systems interacting with vulnerable road users.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluating Visual Communication Interfaces Between Pedestrians and Autonomous Vehicles Using Virtual Reality Experiments

  • Popis výsledku anglicky

    This study explores the development and evaluation of external human-machine interfaces (eHMI) for communication between autonomous vehicles (AVs) and pedestrians. By employing advanced virtual reality (VR) simulations and leveraging behavioral data from 600 survey respondents, the research examines the intelligibility and effectiveness of seven eHMI prototypes. The experiments utilized eye-tracking and spatial analysis to measure pedestrian response to AV signals in realistic virtual environments. The findings emphasize the potential of LED strip-based communication interfaces, demonstrating their superiority in terms of visibility, clarity, and implementation cost. This research contributes to the broader field of artificial intelligence applications in transportation, with a focus on ensuring safety and trust in autonomous systems interacting with vulnerable road users.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Neural Network World

  • ISSN

    1210-0552

  • e-ISSN

    2336-4335

  • Svazek periodika

    34

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    279-291

  • Kód UT WoS článku

    001419837000001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-105000140139