Evaluating Visual Communication Interfaces Between Pedestrians and Autonomous Vehicles Using Virtual Reality Experiments
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F24%3A00381145" target="_blank" >RIV/68407700:21260/24:00381145 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21730/24:00381145
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.14311/NNW.2024.34.015" target="_blank" >https://doi.org/10.14311/NNW.2024.34.015</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14311/NNW.2024.34.015" target="_blank" >10.14311/NNW.2024.34.015</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evaluating Visual Communication Interfaces Between Pedestrians and Autonomous Vehicles Using Virtual Reality Experiments
Popis výsledku v původním jazyce
This study explores the development and evaluation of external human-machine interfaces (eHMI) for communication between autonomous vehicles (AVs) and pedestrians. By employing advanced virtual reality (VR) simulations and leveraging behavioral data from 600 survey respondents, the research examines the intelligibility and effectiveness of seven eHMI prototypes. The experiments utilized eye-tracking and spatial analysis to measure pedestrian response to AV signals in realistic virtual environments. The findings emphasize the potential of LED strip-based communication interfaces, demonstrating their superiority in terms of visibility, clarity, and implementation cost. This research contributes to the broader field of artificial intelligence applications in transportation, with a focus on ensuring safety and trust in autonomous systems interacting with vulnerable road users.
Název v anglickém jazyce
Evaluating Visual Communication Interfaces Between Pedestrians and Autonomous Vehicles Using Virtual Reality Experiments
Popis výsledku anglicky
This study explores the development and evaluation of external human-machine interfaces (eHMI) for communication between autonomous vehicles (AVs) and pedestrians. By employing advanced virtual reality (VR) simulations and leveraging behavioral data from 600 survey respondents, the research examines the intelligibility and effectiveness of seven eHMI prototypes. The experiments utilized eye-tracking and spatial analysis to measure pedestrian response to AV signals in realistic virtual environments. The findings emphasize the potential of LED strip-based communication interfaces, demonstrating their superiority in terms of visibility, clarity, and implementation cost. This research contributes to the broader field of artificial intelligence applications in transportation, with a focus on ensuring safety and trust in autonomous systems interacting with vulnerable road users.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Neural Network World
ISSN
1210-0552
e-ISSN
2336-4335
Svazek periodika
34
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
279-291
Kód UT WoS článku
001419837000001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-105000140139