Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zapojení kvantitativní fraktografie do posouzení únavového poškození nosníku křídla letadla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21340%2F04%3A04100032" target="_blank" >RIV/68407700:21340/04:04100032 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Integration of Quantitative Fractography into the Fatigue Evaluation of Aircraft Wing Spar

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Damage-tolerance evaluation of aircraft structure components must include a determination of the probable locations and mode of damage due to fatigue. Experimental study was focused on the fatigue crack growth in wing spar. The efficiency of full-scale tests can be considerably increased by the fractographic reconstitution of fatigue crack growth history. Precision and exactness of the results strongly depend on the volume and the quality of input information. Above all, a priori knowledge of the relation between macroscopic crack growth rate and striation spacing plays a key role. Synthesis of macroscopic data with the fractographic ones gives detailed information on the real course of the fatigue process (e.g., time sequence of individual fatigue cracks, their interaction etc.).

  • Název v anglickém jazyce

    Integration of Quantitative Fractography into the Fatigue Evaluation of Aircraft Wing Spar

  • Popis výsledku anglicky

    Damage-tolerance evaluation of aircraft structure components must include a determination of the probable locations and mode of damage due to fatigue. Experimental study was focused on the fatigue crack growth in wing spar. The efficiency of full-scale tests can be considerably increased by the fractographic reconstitution of fatigue crack growth history. Precision and exactness of the results strongly depend on the volume and the quality of input information. Above all, a priori knowledge of the relation between macroscopic crack growth rate and striation spacing plays a key role. Synthesis of macroscopic data with the fractographic ones gives detailed information on the real course of the fatigue process (e.g., time sequence of individual fatigue cracks, their interaction etc.).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of Workshop 2004

  • ISBN

    80-01-02945-X

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    564-565

  • Název nakladatele

    ČVUT

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    22. 3. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku