Fraktografická rekonstrukce procesu šíření únavové trhliny - část I
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21340%2F08%3A04147791" target="_blank" >RIV/68407700:21340/08:04147791 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fractographic Reconstitution of Fatigue Crack History - Part I
Popis výsledku v původním jazyce
Quantitati Quantitative fractography of components which have failed under cyclic loading can offer very valuable information usually unobtainable by any other means - especially a detailed description of fatigue crack growth in space and in time. The reliable characterization of crack propagation provides data important in engineering applications. The main source of information on the liaison between fractographic findings and macroscopic crack growth rate is striation spacing. This quantitative microfractographic characteristic was the basis for the methods described in the paper. An application of the fractographic reconstitution of fatigue crack growth is illustrated by an example of an aircraft wing spar fatigued during the full-scale test.
Název v anglickém jazyce
Fractographic Reconstitution of Fatigue Crack History - Part I
Popis výsledku anglicky
Quantitati Quantitative fractography of components which have failed under cyclic loading can offer very valuable information usually unobtainable by any other means - especially a detailed description of fatigue crack growth in space and in time. The reliable characterization of crack propagation provides data important in engineering applications. The main source of information on the liaison between fractographic findings and macroscopic crack growth rate is striation spacing. This quantitative microfractographic characteristic was the basis for the methods described in the paper. An application of the fractographic reconstitution of fatigue crack growth is illustrated by an example of an aircraft wing spar fatigued during the full-scale test.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JL - Únava materiálu a lomová mechanika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Fatigue & Fracture of Engineering Materials & Structures
ISSN
8756-758X
e-ISSN
—
Svazek periodika
31
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000255366300005
EID výsledku v databázi Scopus
—