Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Structural Overloading Evaluation Based on the Identification of Subcritical Crack Increments

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21340%2F15%3A00239170" target="_blank" >RIV/68407700:21340/15:00239170 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00010669:_____/15:#0001911

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.engfailanal.2015.01.016" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.engfailanal.2015.01.016</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.engfailanal.2015.01.016" target="_blank" >10.1016/j.engfailanal.2015.01.016</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Structural Overloading Evaluation Based on the Identification of Subcritical Crack Increments

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A complex approach using fractographic and FE analysis was used to assess the load level of a lower root spar assembly under conditions, which were close to the critical load of the structure.A Damage Tolerance scheme of determining the conditions for subcritical crack increments was used. The stress state for the measured subcritical increments in an airplane structure was determined using a proposed iterative solution to match the material R curve to the J-integral solution. A structural stress analysis of the root of the wing structure assigned a load level to the crack state identified above. The numerical FE solutions of the J-integral along the identified crack fronts were generated using ABAQUS SW at the Strength of Structures Dpt., Aerospace Research and Test Establishment.The analysis provides information regarding the near-critical loading condition of the wing structure.

  • Název v anglickém jazyce

    Structural Overloading Evaluation Based on the Identification of Subcritical Crack Increments

  • Popis výsledku anglicky

    A complex approach using fractographic and FE analysis was used to assess the load level of a lower root spar assembly under conditions, which were close to the critical load of the structure.A Damage Tolerance scheme of determining the conditions for subcritical crack increments was used. The stress state for the measured subcritical increments in an airplane structure was determined using a proposed iterative solution to match the material R curve to the J-integral solution. A structural stress analysis of the root of the wing structure assigned a load level to the crack state identified above. The numerical FE solutions of the J-integral along the identified crack fronts were generated using ABAQUS SW at the Strength of Structures Dpt., Aerospace Research and Test Establishment.The analysis provides information regarding the near-critical loading condition of the wing structure.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Engineering Failure Analysis

  • ISSN

    1350-6307

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    56

  • Číslo periodika v rámci svazku

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    265-274

  • Kód UT WoS článku

    000361832300027

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84941995383