Structural Overloading Evaluation Based on the Identification of Subcritical Crack Increments
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21340%2F15%3A00239170" target="_blank" >RIV/68407700:21340/15:00239170 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00010669:_____/15:#0001911
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.engfailanal.2015.01.016" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.engfailanal.2015.01.016</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.engfailanal.2015.01.016" target="_blank" >10.1016/j.engfailanal.2015.01.016</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Structural Overloading Evaluation Based on the Identification of Subcritical Crack Increments
Popis výsledku v původním jazyce
A complex approach using fractographic and FE analysis was used to assess the load level of a lower root spar assembly under conditions, which were close to the critical load of the structure.A Damage Tolerance scheme of determining the conditions for subcritical crack increments was used. The stress state for the measured subcritical increments in an airplane structure was determined using a proposed iterative solution to match the material R curve to the J-integral solution. A structural stress analysis of the root of the wing structure assigned a load level to the crack state identified above. The numerical FE solutions of the J-integral along the identified crack fronts were generated using ABAQUS SW at the Strength of Structures Dpt., Aerospace Research and Test Establishment.The analysis provides information regarding the near-critical loading condition of the wing structure.
Název v anglickém jazyce
Structural Overloading Evaluation Based on the Identification of Subcritical Crack Increments
Popis výsledku anglicky
A complex approach using fractographic and FE analysis was used to assess the load level of a lower root spar assembly under conditions, which were close to the critical load of the structure.A Damage Tolerance scheme of determining the conditions for subcritical crack increments was used. The stress state for the measured subcritical increments in an airplane structure was determined using a proposed iterative solution to match the material R curve to the J-integral solution. A structural stress analysis of the root of the wing structure assigned a load level to the crack state identified above. The numerical FE solutions of the J-integral along the identified crack fronts were generated using ABAQUS SW at the Strength of Structures Dpt., Aerospace Research and Test Establishment.The analysis provides information regarding the near-critical loading condition of the wing structure.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JL - Únava materiálu a lomová mechanika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Engineering Failure Analysis
ISSN
1350-6307
e-ISSN
—
Svazek periodika
56
Číslo periodika v rámci svazku
—
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
265-274
Kód UT WoS článku
000361832300027
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84941995383