Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Actively-Followed Vehicles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21340%2F17%3A00316589" target="_blank" >RIV/68407700:21340/17:00316589 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Actively-Followed Vehicles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We discuss a fundamental question of traffic modeling -- question of authenticity of traffic models. In this paper we demonstrate that a generally-accepted premise (on a short range of traffic interactions) do not correspond to traffic reality. In contrast, we have determined (by means of Brownian distance-correlation instruments) that minimum number of actively-followed vehicles is two. Moreover, we show that for low-density congested traffic the interaction range reaches relatively high values (four or five), which means that a driver (while driving) tracks four of five cars moving in front of her/him. Such a disclosure brings a new insight into a theory of vehicular dynamics.

  • Název v anglickém jazyce

    Actively-Followed Vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    We discuss a fundamental question of traffic modeling -- question of authenticity of traffic models. In this paper we demonstrate that a generally-accepted premise (on a short range of traffic interactions) do not correspond to traffic reality. In contrast, we have determined (by means of Brownian distance-correlation instruments) that minimum number of actively-followed vehicles is two. Moreover, we show that for low-density congested traffic the interaction range reaches relatively high values (four or five), which means that a driver (while driving) tracks four of five cars moving in front of her/him. Such a disclosure brings a new insight into a theory of vehicular dynamics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10102 - Applied mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-15049S" target="_blank" >GA15-15049S: Detekce stochastických univerzalit v nerovnovážných stavech sociofyzikálních systémů metodami teorie náhodných matic</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SPMS 2017 - Stochastic and Physical Monitoring Systems, Proceedings of the international conference

  • ISBN

    978-80-01-06338-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    67-78

  • Název nakladatele

    Česká technika - nakladatelství ČVUT

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Dobřichovice

  • Datum konání akce

    19. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku