Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A novel approach to interaction detection in vehicular traffic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21340%2F18%3A00325065" target="_blank" >RIV/68407700:21340/18:00325065 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A novel approach to interaction detection in vehicular traffic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A novel approach based on perturbation function for detection of number of actively followed vehicles is introduced. Theoretical background is thoroughly inspected which helps to enlighten the motivation behind this novel method. Combination of simulations and methods based on theoretical background of perturbation function led to observation, that interactions in vehicular traffic are middle ranged in all density regions corresponding to congested traffic, which confirmed our earlier expectations and verified method based on correlation analysis. Knowledge of an interaction range in vehicular traffic could bring a new insight into a theory and modeling of traffic dynamics.

  • Název v anglickém jazyce

    A novel approach to interaction detection in vehicular traffic

  • Popis výsledku anglicky

    A novel approach based on perturbation function for detection of number of actively followed vehicles is introduced. Theoretical background is thoroughly inspected which helps to enlighten the motivation behind this novel method. Combination of simulations and methods based on theoretical background of perturbation function led to observation, that interactions in vehicular traffic are middle ranged in all density regions corresponding to congested traffic, which confirmed our earlier expectations and verified method based on correlation analysis. Knowledge of an interaction range in vehicular traffic could bring a new insight into a theory and modeling of traffic dynamics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SPMS 2018 - Stochastic and Physical Monitoring Systems, Proceedings of the international conference

  • ISBN

    978-80-01-06501-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    97-106

  • Název nakladatele

    Česká technika - nakladatelství ČVUT

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Dobřichovice

  • Datum konání akce

    18. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku