Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Value Lab: Innovation in Teaching Visual Design: There is Nothing to Wait for

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F12%3A00219504" target="_blank" >RIV/68407700:21450/12:00219504 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://computer.org/cspress" target="_blank" >http://computer.org/cspress</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/IV.2012.117" target="_blank" >10.1109/IV.2012.117</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Value Lab: Innovation in Teaching Visual Design: There is Nothing to Wait for

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper we comment on design teaching and communication in the domain of architectural education, particularly in the initial parts of the design process, where hand sketching is applied. We are aware of advantages that electronic sketch devices incorporate, therefore we investigate their implementation in diverse phases of architectural studio education. We are testing our presumptions on site, running an experimental design studio with students at two universities: ETH Zurich and CVUT Prague. The focus lies in configuration and further use of Value Lab in teaching and in an adequate sketch application development. The tool is called ColLab sketch and its multi-interfacial manner fits large touch-tables as well as small tablets

  • Název v anglickém jazyce

    Value Lab: Innovation in Teaching Visual Design: There is Nothing to Wait for

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper we comment on design teaching and communication in the domain of architectural education, particularly in the initial parts of the design process, where hand sketching is applied. We are aware of advantages that electronic sketch devices incorporate, therefore we investigate their implementation in diverse phases of architectural studio education. We are testing our presumptions on site, running an experimental design studio with students at two universities: ETH Zurich and CVUT Prague. The focus lies in configuration and further use of Value Lab in teaching and in an adequate sketch application development. The tool is called ColLab sketch and its multi-interfacial manner fits large touch-tables as well as small tablets

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International Conference on Information Visualisation

  • ISBN

    978-0-7695-4771-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    426-433

  • Název nakladatele

    IEEE Computer society

  • Místo vydání

    Danvers

  • Místo konání akce

    Montpellier

  • Datum konání akce

    10. 7. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku