Share of Structural Engineering in Curricula of CTU in Prague vs. Selected European Faculties of Architecture
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F14%3A00221415" target="_blank" >RIV/68407700:21450/14:00221415 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.iet-c.net/" target="_blank" >http://www.iet-c.net/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Share of Structural Engineering in Curricula of CTU in Prague vs. Selected European Faculties of Architecture
Popis výsledku v původním jazyce
The main objective of the study is to analyse the importance of Structural Engineering in university courses of Architecture. Structural Engineering is an essential subject in Architecture courses in European universities, but its share on curricula varies according to the type of course as well as type of university. With 8.33% share in bachelor studies, Structural Engineering subjects at the Faculty of Architecture, Czech Technical University in Prague, seem to be underrepresented in context of the above-mentioned European universities, where such share most typically ranges between 10-25%.
Název v anglickém jazyce
Share of Structural Engineering in Curricula of CTU in Prague vs. Selected European Faculties of Architecture
Popis výsledku anglicky
The main objective of the study is to analyse the importance of Structural Engineering in university courses of Architecture. Structural Engineering is an essential subject in Architecture courses in European universities, but its share on curricula varies according to the type of course as well as type of university. With 8.33% share in bachelor studies, Structural Engineering subjects at the Faculty of Architecture, Czech Technical University in Prague, seem to be underrepresented in context of the above-mentioned European universities, where such share most typically ranges between 10-25%.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings Book
ISBN
—
ISSN
2146-7366
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Sakarya University
Místo vydání
Sakarya, Sakarya
Místo konání akce
Chicago
Datum konání akce
3. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—