Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Share of Structural Engineering in Curricula of CTU vs. Selected European Faculties of Architecture

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F15%3A00232074" target="_blank" >RIV/68407700:21450/15:00232074 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.458" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.458</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Share of Structural Engineering in Curricula of CTU vs. Selected European Faculties of Architecture

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Introduction, Objectives The main objective of the study is to analyse the importance of Structural Engineering in university courses of Architecture. Methods The study compares Czech Technical University with 27 leading European German (15) and English(12) speaking universities on this criteria (percentual share of Structural Engineering in curricula, volume of ECTS credits devoted to Structural Engineering). Results In bachelor studies, Structural Engineering represents around 35% of curricula at leading British universities and at architectural engineering combined courses. Most English-speaking European universities have 10-15% of Structural Engineering in their curricula. German speaking European universities (Germany, Austria, Switzerland) showoverall higher volume of Structural Engineering in their courses, which varies between 15-25%. For majority master architectural courses, Structural Engineering subjects represent up to 5% of curricula. Some universities offer further spe

  • Název v anglickém jazyce

    Share of Structural Engineering in Curricula of CTU vs. Selected European Faculties of Architecture

  • Popis výsledku anglicky

    Introduction, Objectives The main objective of the study is to analyse the importance of Structural Engineering in university courses of Architecture. Methods The study compares Czech Technical University with 27 leading European German (15) and English(12) speaking universities on this criteria (percentual share of Structural Engineering in curricula, volume of ECTS credits devoted to Structural Engineering). Results In bachelor studies, Structural Engineering represents around 35% of curricula at leading British universities and at architectural engineering combined courses. Most English-speaking European universities have 10-15% of Structural Engineering in their curricula. German speaking European universities (Germany, Austria, Switzerland) showoverall higher volume of Structural Engineering in their courses, which varies between 15-25%. For majority master architectural courses, Structural Engineering subjects represent up to 5% of curricula. Some universities offer further spe

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    176

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    167-174

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus