Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Structural Engineering in Architectural Studies (New ways of Teaching Structural Engineering and its Share in Curricula at Selected Czech and Slovak Technical Universities)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F14%3A00224236" target="_blank" >RIV/68407700:21450/14:00224236 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.quaesti.com/archive/" target="_blank" >http://www.quaesti.com/archive/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Structural Engineering in Architectural Studies (New ways of Teaching Structural Engineering and its Share in Curricula at Selected Czech and Slovak Technical Universities)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Objectives The main objective of the study is to analyse the importance of Structural Engineering at selected Czech and Slovak technical universities (by comparing the share of Structural Engineering subjects in curricula) and monitor an innovative teaching methods. Results Share of Structural Engineering in bachelor studies ranges between 5-8% at faculties of architecture and is around 15% at civil engineering faculties (except BUT with 6.25%). Structural Engineering in master courses ranges between 0-5% of curricula. Conclusions Share of Structural Engineering subjects in bachelor curricula at selected Czech and Slovak technical universities seems to be underrepresented in comparison to selected European universities, where the share typically rangesbetween 10-15% at most English speaking universities and between 15-25 % at most German speaking universities. Share of Structural Engineering in master curricula at Czech and Slovak universities (up to 5%) is comparable to this of Europ

  • Název v anglickém jazyce

    Structural Engineering in Architectural Studies (New ways of Teaching Structural Engineering and its Share in Curricula at Selected Czech and Slovak Technical Universities)

  • Popis výsledku anglicky

    Objectives The main objective of the study is to analyse the importance of Structural Engineering at selected Czech and Slovak technical universities (by comparing the share of Structural Engineering subjects in curricula) and monitor an innovative teaching methods. Results Share of Structural Engineering in bachelor studies ranges between 5-8% at faculties of architecture and is around 15% at civil engineering faculties (except BUT with 6.25%). Structural Engineering in master courses ranges between 0-5% of curricula. Conclusions Share of Structural Engineering subjects in bachelor curricula at selected Czech and Slovak technical universities seems to be underrepresented in comparison to selected European universities, where the share typically rangesbetween 10-15% at most English speaking universities and between 15-25 % at most German speaking universities. Share of Structural Engineering in master curricula at Czech and Slovak universities (up to 5%) is comparable to this of Europ

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of QUAESTI - VIRTUAL MULTIDISCIPLINARY CONFERENCE

  • ISBN

    978-80-554-0959-7

  • ISSN

    1339-5572

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    326-329

  • Název nakladatele

    EDIS - Publishing Institution of the University of Zilina

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Žilina

  • Datum konání akce

    15. 12. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku