Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching Structural Engineering To Architects

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F15%3A00239892" target="_blank" >RIV/68407700:21450/15:00239892 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://tojet.net/special/2015_9_1.pdf" target="_blank" >http://tojet.net/special/2015_9_1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching Structural Engineering To Architects

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Share of Structural Engineering subjects in bachelor curricula of architectural studies at selected European universities typically ranges between 10-15% at most English speaking universities and between 15-25 % at most German speaking universities. Share of Structural Engineering subjects in master curricula of architectural studies is typically up to 5%, however some universities offer further specialization in Structural Engineering, which boost its share in curricula to 10-45%. The major objective of the study is to discuss different options in educating architects in the field of Structural Engineering and to monitor innovative methods used for its teaching. Two main streams in educating Structural Engineering to architects are represented by traditional teacher-centered instructional and behaviourist approach and more recent student-centered instructional and constructivist approach. Students of architecture are accustomed to learn in visual, creative way, therefore student-cente

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Structural Engineering To Architects

  • Popis výsledku anglicky

    Share of Structural Engineering subjects in bachelor curricula of architectural studies at selected European universities typically ranges between 10-15% at most English speaking universities and between 15-25 % at most German speaking universities. Share of Structural Engineering subjects in master curricula of architectural studies is typically up to 5%, however some universities offer further specialization in Structural Engineering, which boost its share in curricula to 10-45%. The major objective of the study is to discuss different options in educating architects in the field of Structural Engineering and to monitor innovative methods used for its teaching. Two main streams in educating Structural Engineering to architects are represented by traditional teacher-centered instructional and behaviourist approach and more recent student-centered instructional and constructivist approach. Students of architecture are accustomed to learn in visual, creative way, therefore student-cente

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    TOJET

  • ISSN

    1303-6521

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    552-555

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84957593022