Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Structural Engineering in Architectural Studies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F15%3A00230232" target="_blank" >RIV/68407700:21450/15:00230232 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sci-pub.com/education-psychology-social/" target="_blank" >http://www.sci-pub.com/education-psychology-social/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Structural Engineering in Architectural Studies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Abstract- Objectives- The main objective of the study is to analyze the importance of Structural Engineering at selected Czech and Slovak technical universities (by comparing the share of Structural Engineering subjects in curricula) and to monitor innovative teaching methods (including an assessment of a newly introduced pilot course of Visual Statics at the CTU in Prague). Results- Share of Structural Engineering in bachelor studies ranges between 5-8% at faculties of architecture and is around 15% atcivil engineering faculties (except BUT with 6.25%). Structural Engineering in master courses ranges between 0-5% of curricula. Conclusions- Share of Structural Engineering subjects in bachelor curricula at selected Czech and Slovak technical universities (5-8%) seems to be underrepresented in comparison to selected European universities, where the share typically ranges between 10-15% at most English speaking universities and between 15-25 % at most German speaking universities. Share

  • Název v anglickém jazyce

    Structural Engineering in Architectural Studies

  • Popis výsledku anglicky

    Abstract- Objectives- The main objective of the study is to analyze the importance of Structural Engineering at selected Czech and Slovak technical universities (by comparing the share of Structural Engineering subjects in curricula) and to monitor innovative teaching methods (including an assessment of a newly introduced pilot course of Visual Statics at the CTU in Prague). Results- Share of Structural Engineering in bachelor studies ranges between 5-8% at faculties of architecture and is around 15% atcivil engineering faculties (except BUT with 6.25%). Structural Engineering in master courses ranges between 0-5% of curricula. Conclusions- Share of Structural Engineering subjects in bachelor curricula at selected Czech and Slovak technical universities (5-8%) seems to be underrepresented in comparison to selected European universities, where the share typically ranges between 10-15% at most English speaking universities and between 15-25 % at most German speaking universities. Share

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Education, Psychology and Social Sciences

  • ISSN

    1339-1488

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    105-111

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus