The Shared Space Phenomenon as a Tool for Rediscovering Mixed–Use Street
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F20%3A00343761" target="_blank" >RIV/68407700:21450/20:00343761 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.13164/phd.fa2020.3" target="_blank" >https://doi.org/10.13164/phd.fa2020.3</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.13164/phd.fa2020.3" target="_blank" >10.13164/phd.fa2020.3</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Shared Space Phenomenon as a Tool for Rediscovering Mixed–Use Street
Popis výsledku v původním jazyce
Strengthening the place quality and the balance between different users of the traditional central or local main street with mixed functions is the most topical issue for all modern developed cities, where car traffic and transport infrastructure dominate over a wide group of other transportation modes and land uses. Traffic hierarchization and segregation principles, in addition to the division of responsibility areas in streets between different professions, created two different, incompatible worlds — the highway and the public place. Nowadays, we can create a good highway for cars and perfect places for people individually, but when we try to combine them, the worst public space appears. It prevents the existence of mixed-use streets (in both theory and legislation) and it still weakens their place quality in real life. The need to find a more suitable for mixed-use localities traffic-calming approach in the Czech Republic is emphasized by the world phenomenon of shared space.
Název v anglickém jazyce
The Shared Space Phenomenon as a Tool for Rediscovering Mixed–Use Street
Popis výsledku anglicky
Strengthening the place quality and the balance between different users of the traditional central or local main street with mixed functions is the most topical issue for all modern developed cities, where car traffic and transport infrastructure dominate over a wide group of other transportation modes and land uses. Traffic hierarchization and segregation principles, in addition to the division of responsibility areas in streets between different professions, created two different, incompatible worlds — the highway and the public place. Nowadays, we can create a good highway for cars and perfect places for people individually, but when we try to combine them, the worst public space appears. It prevents the existence of mixed-use streets (in both theory and legislation) and it still weakens their place quality in real life. The need to find a more suitable for mixed-use localities traffic-calming approach in the Czech Republic is emphasized by the world phenomenon of shared space.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
60402 - Architectural design
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
9th Annual on Architecture and Urbanism Conference
ISBN
978-80-214-5903-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
24-32
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Fakulta architektury VUT v Brně
Datum konání akce
4. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—