Simulační medicína
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21460%2F18%3A00328089" target="_blank" >RIV/68407700:21460/18:00328089 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://media.cvut.cz/cs/publikace/20181212-prazska-technika-6-2018#page/11" target="_blank" >https://media.cvut.cz/cs/publikace/20181212-prazska-technika-6-2018#page/11</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Simulační medicína
Popis výsledku v původním jazyce
Klasická medicína a hlavně diagnostika jsou nejpřesnější v celé historii lidstva. Dnes by si žádný pacient rozhodně nepřál být pokusným králíkem, kdy lékař nebo zdravotnický pracovník pouze zkouší, co by mohlo zlepšit pacientův zdravotní stav, ale přeji si co nejpřesnější diagnostiku. Samozřejmě je díky tomu kladen na zdravotníka obrovský tlak při poskytování zdravotnické péče. Abychom snížili tuto tenzi, používáme různé algoritmy a techniky nácviku. Současnost nám dala k dispozici moderní technologické pomůcky, které slouží jak v pregraduálním studiu budoucích zdravotníků tak i zdravotníků v rámci celoživotního vzdělávání. Simulační medicína je poměrně mladým biomedicínským zaměřením, které dává nepřeberné množství teoretické, ale hlavně praktické výuky, která kombinuje v meritu čistou techniku a medicínu. V praktické výuce si studenti vyzkouší holistický přístup stejně tak dobře, jako kdyby se jednalo o reálného pacienta. Navíc hlavní výhodou je možnost nasimulování stavů, které jsou sporadické až raritní. Studenti tyto stavy mohou vidět na vlastní oči a naučí se adekvátně na ně reagovat. Interaktivní výuka je budoucností vzdělávání a to nejen v medicíně. Fakulta biomedicínského inženýrství díky projektu mohla získat tři hi-tec modely a to v podobě dospělého člověka, desetiletého dítěte a novorozence.
Název v anglickém jazyce
Simulation Medicine
Popis výsledku anglicky
Classical medicine and especially diagnostics are most accurate throughout human history. Today, no patient would definitely want to be an experimental rabbit when a physician or healthcare practitioner is only testing what could improve the patient's health, but I want the most accurate diagnosis. Of course, the medical practitioner has a great deal of pressure on healthcare. To reduce this tension, we use different algorithms and training techniques. The present day has provided us with modern technological aids, which serve both in the pre-graduate study of future health professionals and health professionals in the context of lifelong learning. Simulation medicine is a relatively young biomedical focus, which gives a lot of theoretical but mainly practical lessons that combine in merit with pure technique and medicine. In practical lessons, students will experience a holistic approach just as well as if they were a real patient. In addition, the main advantage is the possibility of simulating states that are sporadic or rarity. Students can see these conditions with their own eyes and learn to respond adequately. Interactive teaching is the future of education not only in medicine. The Faculty of Biomedical Engineering was able to obtain three hi-tec models in the form of an adult human, a ten-year-old child and a newborn.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20602 - Medical laboratory technology (including laboratory samples analysis; diagnostic technologies) (Biomaterials to be 2.9 [physical characteristics of living material as related to medical implants, devices, sensors])
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů