Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Active Learning and in Pairs Problem Solving: Ways to Higher Success Rate in Mathematics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21460%2F19%3A00339605" target="_blank" >RIV/68407700:21460/19:00339605 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1109/EAEEIE46886.2019.9000439" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/EAEEIE46886.2019.9000439</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/EAEEIE46886.2019.9000439" target="_blank" >10.1109/EAEEIE46886.2019.9000439</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Active Learning and in Pairs Problem Solving: Ways to Higher Success Rate in Mathematics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    At Czech Technical University (CTU), Faculty of Biomedical Engineering (FBME), a new strategy in math teaching has been developing since the academic year 2009/2010. This strategy involves a combined approach of: (a) showing relevance to the subject matter; (b) active learning; (c) pair-learning and active problem solving in pairs; (d) immediate feedback. The implemented methodology changes have been analyzed and evaluated. The exam failure rate dropped from its initial level of 52% in 2009 to 34% in 2017 for Math level 1 courses and dropped from 21% in 2009 to 14% in 2017 for Math level 2 courses. The recent observations and statistics is presented in this paper. The merits of our approach to teaching mathematics together with innovative approaches of partners from across Europe, form the basis for a design of a new methodology that will be implemented and tested in 10 higher education institutions in Greece, Israel, Kosovo, North Macedonia, and Uzbekistan, within a framework of Erasmus+ Capacity Building project iTEM (Innovative Teaching Education in Mathematics).

  • Název v anglickém jazyce

    Active Learning and in Pairs Problem Solving: Ways to Higher Success Rate in Mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    At Czech Technical University (CTU), Faculty of Biomedical Engineering (FBME), a new strategy in math teaching has been developing since the academic year 2009/2010. This strategy involves a combined approach of: (a) showing relevance to the subject matter; (b) active learning; (c) pair-learning and active problem solving in pairs; (d) immediate feedback. The implemented methodology changes have been analyzed and evaluated. The exam failure rate dropped from its initial level of 52% in 2009 to 34% in 2017 for Math level 1 courses and dropped from 21% in 2009 to 14% in 2017 for Math level 2 courses. The recent observations and statistics is presented in this paper. The merits of our approach to teaching mathematics together with innovative approaches of partners from across Europe, form the basis for a design of a new methodology that will be implemented and tested in 10 higher education institutions in Greece, Israel, Kosovo, North Macedonia, and Uzbekistan, within a framework of Erasmus+ Capacity Building project iTEM (Innovative Teaching Education in Mathematics).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    29th Annual Conference of the European Association for Education in Electrical and Information Engineering – EAEEIE 2019

  • ISBN

    978-1-7281-3222-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Ruse

  • Datum konání akce

    4. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku