Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimalizace rizik silničních tunelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F07%3A07132952" target="_blank" >RIV/68407700:21610/07:07132952 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Optimization of Risk Criteria for Road Tunnels

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Road tunnels represent complex technical systems that may be exposed to hazard situations leading to serious consequences. Risk criteria for road tunnels are therefore becoming a more and more important issue all over the world. Available documents concerning risk management and assessment of road tunnels provide almost no guidance on risk criteria. In the submitted paper, three different types of risk are discussed in the submitted paper: individual risk R(ind) of a person related to specific operational conditions, expected risk R(exp) expressed in terms of number of fatalities per tunnel and year and societal risk expressed in terms of cumulative frequency F=P(Rm>=N), presented commonly as F-N curve, per tunnel (or 1 km of a tunnel) and year.

  • Název v anglickém jazyce

    Optimization of Risk Criteria for Road Tunnels

  • Popis výsledku anglicky

    Road tunnels represent complex technical systems that may be exposed to hazard situations leading to serious consequences. Risk criteria for road tunnels are therefore becoming a more and more important issue all over the world. Available documents concerning risk management and assessment of road tunnels provide almost no guidance on risk criteria. In the submitted paper, three different types of risk are discussed in the submitted paper: individual risk R(ind) of a person related to specific operational conditions, expected risk R(exp) expressed in terms of number of fatalities per tunnel and year and societal risk expressed in terms of cumulative frequency F=P(Rm>=N), presented commonly as F-N curve, per tunnel (or 1 km of a tunnel) and year.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA103%2F06%2F1521" target="_blank" >GA103/06/1521: Spolehlivost a hodnocení rizik konstrukcí v extrémních podmínkách</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Safety and Security Engineering

  • ISBN

    978-1-84564-068-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    3-12

  • Název nakladatele

    University of Roma

  • Místo vydání

    Roma

  • Místo konání akce

    Malta

  • Datum konání akce

    25. 6. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku