General Approach to Risk Optimisation of Road Bridges Exposed to Accidental Situations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F13%3A00214984" target="_blank" >RIV/68407700:21610/13:00214984 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://library.witpress.com/pages/paperinfo.asp?PaperID=25099" target="_blank" >http://library.witpress.com/pages/paperinfo.asp?PaperID=25099</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2495/SAFE130021" target="_blank" >10.2495/SAFE130021</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
General Approach to Risk Optimisation of Road Bridges Exposed to Accidental Situations
Popis výsledku v původním jazyce
Road bridges in accidental situations represent the most vulnerable components of transportation networks. Hazard situations may be caused by natural or manmade hazards such as floods, terrorist attacks or impacts of vehicles. Decisions concerning selection of protective measures can be based on the probabilistic optimisation of expected costs. In general, total structural costs consist of initial cost and consequences due to structural damage and failure. The initial cost comprises of construction costincluding cost of protective measures; the failure consequences account for direct costs related to structural failure and indirect costs due to malfunction of transportation network. The paper proposes a general framework for the risk assessment basedon Bayesian (causal) networks. The cost optimisation requires data on probability of occurrence and magnitude of selected accidental actions that often need to be based on expert assessments and judgements only.
Název v anglickém jazyce
General Approach to Risk Optimisation of Road Bridges Exposed to Accidental Situations
Popis výsledku anglicky
Road bridges in accidental situations represent the most vulnerable components of transportation networks. Hazard situations may be caused by natural or manmade hazards such as floods, terrorist attacks or impacts of vehicles. Decisions concerning selection of protective measures can be based on the probabilistic optimisation of expected costs. In general, total structural costs consist of initial cost and consequences due to structural damage and failure. The initial cost comprises of construction costincluding cost of protective measures; the failure consequences account for direct costs related to structural failure and indirect costs due to malfunction of transportation network. The paper proposes a general framework for the risk assessment basedon Bayesian (causal) networks. The cost optimisation requires data on probability of occurrence and magnitude of selected accidental actions that often need to be based on expert assessments and judgements only.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/VG20122015089" target="_blank" >VG20122015089: Hodnocení bezpečnosti a rizik dopravních staveb při mimořádném zatížení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 5th International Conference on Safety and Security Engineering SAFE 2013
ISBN
978-1-84564-744-5
ISSN
1743-3509
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
11-20
Název nakladatele
WIT Press
Místo vydání
Southampton
Místo konání akce
Rome
Datum konání akce
17. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—