Methodology for the Quantitative Risk Assessment of Road Bridges Exposed to Accidental Events
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F15%3A00222416" target="_blank" >RIV/68407700:21610/15:00222416 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Methodology for the Quantitative Risk Assessment of Road Bridges Exposed to Accidental Events
Popis výsledku v původním jazyce
Road bridges in accidental situations represent the most vulnerable components of transportation networks. Accidental situations may be caused by natural or man-made hazards. Decisions concerning protective measures can be based on the probabilistic optimisation of expected costs. In general, total structural costs consist of initial, service costs and consequences of structural failure. The initial cost comprises of construction cost including cost of protective measures; service costs cover maintenance expenditures and safety guards expenses; the failure consequences account for direct costs related to structural failure and follow-up costs due to malfunction of transportation network. Proposed general procedure for the risk assessment is based on Bayesian (causal) networks. It appears that this technique provides valuable background information for the decisions concerning efficient protective measures for bridges endangered by various types of hazards.
Název v anglickém jazyce
Methodology for the Quantitative Risk Assessment of Road Bridges Exposed to Accidental Events
Popis výsledku anglicky
Road bridges in accidental situations represent the most vulnerable components of transportation networks. Accidental situations may be caused by natural or man-made hazards. Decisions concerning protective measures can be based on the probabilistic optimisation of expected costs. In general, total structural costs consist of initial, service costs and consequences of structural failure. The initial cost comprises of construction cost including cost of protective measures; service costs cover maintenance expenditures and safety guards expenses; the failure consequences account for direct costs related to structural failure and follow-up costs due to malfunction of transportation network. Proposed general procedure for the risk assessment is based on Bayesian (causal) networks. It appears that this technique provides valuable background information for the decisions concerning efficient protective measures for bridges endangered by various types of hazards.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/VG20122015089" target="_blank" >VG20122015089: Hodnocení bezpečnosti a rizik dopravních staveb při mimořádném zatížení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Safety and Reliability: Methodology and Applications
ISBN
978-1-138-02681-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
2235-2240
Název nakladatele
Wroclaw University of Technology
Místo vydání
Wroclaw
Místo konání akce
Wroclaw
Datum konání akce
14. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—