Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Risk-Informed Decision Making on Protective Measures for Highway Bridges

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F14%3A00222418" target="_blank" >RIV/68407700:21610/14:00222418 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Risk-Informed Decision Making on Protective Measures for Highway Bridges

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Bridges and tunnels are perceived as the most vulnerable components of the road network. In this study assessments of individual highway bridges exposed to accidental situations are discussed from a general point of view. A methodology of the risk-informed decision making based on Bayesian networks is developed. From an economic point of view the objective is to minimize the total working-life cost (risk) of the bridge. The decision parameter(s) to be optimised may represent resistance in the case of upgrading, stand-off distance, properties of energy absorbing shields etc. Total structural costs consist of initial, in-service costs and consequences of structural failure. For risk analysis use of Bayesian networks is advocated. The present study showsthat decisions concerning protective measures can be based on the risk-based optimisation of the expected costs.

  • Název v anglickém jazyce

    Risk-Informed Decision Making on Protective Measures for Highway Bridges

  • Popis výsledku anglicky

    Bridges and tunnels are perceived as the most vulnerable components of the road network. In this study assessments of individual highway bridges exposed to accidental situations are discussed from a general point of view. A methodology of the risk-informed decision making based on Bayesian networks is developed. From an economic point of view the objective is to minimize the total working-life cost (risk) of the bridge. The decision parameter(s) to be optimised may represent resistance in the case of upgrading, stand-off distance, properties of energy absorbing shields etc. Total structural costs consist of initial, in-service costs and consequences of structural failure. For risk analysis use of Bayesian networks is advocated. The present study showsthat decisions concerning protective measures can be based on the risk-based optimisation of the expected costs.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/VG20122015089" target="_blank" >VG20122015089: Hodnocení bezpečnosti a rizik dopravních staveb při mimořádném zatížení</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů