Safety Concept and Partial Factors for Bridge Assessment under Military Loading
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F14%3A00228492" target="_blank" >RIV/68407700:21610/14:00228492 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://aimt.unob.cz/articles/14_02/14_02%20(1).pdf" target="_blank" >http://aimt.unob.cz/articles/14_02/14_02%20(1).pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Safety Concept and Partial Factors for Bridge Assessment under Military Loading
Popis výsledku v původním jazyce
The use of civilian bridges by military vehicles is in the NATO countries regulated and governed by STANAG 2021. This standard, however, does not fully deliver some of the essential aspects important for safe and reliable crossing of military vehicles over existing bridges. This paper aims at investigating the military loads and at developing partial factors that can be utilized during the assessment of bridges for military traffic. A number of factors must be taken into account including target reliability index and uncertainties related to dynamic amplification factor, static load due to military vehicle and applied model for load effect. The results show that the military partial factors can be generally considered in a range close to or smaller than those values given in civilian codes.
Název v anglickém jazyce
Safety Concept and Partial Factors for Bridge Assessment under Military Loading
Popis výsledku anglicky
The use of civilian bridges by military vehicles is in the NATO countries regulated and governed by STANAG 2021. This standard, however, does not fully deliver some of the essential aspects important for safe and reliable crossing of military vehicles over existing bridges. This paper aims at investigating the military loads and at developing partial factors that can be utilized during the assessment of bridges for military traffic. A number of factors must be taken into account including target reliability index and uncertainties related to dynamic amplification factor, static load due to military vehicle and applied model for load effect. The results show that the military partial factors can be generally considered in a range close to or smaller than those values given in civilian codes.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/VG20122015089" target="_blank" >VG20122015089: Hodnocení bezpečnosti a rizik dopravních staveb při mimořádném zatížení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Advances in Military Technology
ISSN
1802-2308
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
5-20
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—