Reliability Assessment of Existing Bridges for Military Use – Appropriate Values of Partial Factors for Traffic Loads
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F17%3A00311992" target="_blank" >RIV/68407700:21610/17:00311992 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/MILTECHS.2017.7988764" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/MILTECHS.2017.7988764</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/MILTECHS.2017.7988764" target="_blank" >10.1109/MILTECHS.2017.7988764</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reliability Assessment of Existing Bridges for Military Use – Appropriate Values of Partial Factors for Traffic Loads
Popis výsledku v původním jazyce
Freedom of movement and manoeuvre are key assumptions to success in any military operation and one of the core responsibilities for each corps of army engineers. The calculation of military loading capacity of any civilian bridge is one of the essential tasks to achieve this target. Partial factors for the traffic loading in standards for civilian use fail to adequately reflect conditions for assessing existing bridges under welldefined military loads. Based on the safety format adopted in an upcoming edition of STANAG 2021, the submitted contribution illustrates on how the partial factor for military traffic can be adjusted considering various crossing conditions. The numerical study, focused on a crossing of a MLC80 class vehicle over an existing bridge, reveals that the partial factor of the military traffic load can range from 1.1 up to 1.4, depending on the chosen crossing conditions and the target reliability level selected for the crossing mode under consideration.
Název v anglickém jazyce
Reliability Assessment of Existing Bridges for Military Use – Appropriate Values of Partial Factors for Traffic Loads
Popis výsledku anglicky
Freedom of movement and manoeuvre are key assumptions to success in any military operation and one of the core responsibilities for each corps of army engineers. The calculation of military loading capacity of any civilian bridge is one of the essential tasks to achieve this target. Partial factors for the traffic loading in standards for civilian use fail to adequately reflect conditions for assessing existing bridges under welldefined military loads. Based on the safety format adopted in an upcoming edition of STANAG 2021, the submitted contribution illustrates on how the partial factor for military traffic can be adjusted considering various crossing conditions. The numerical study, focused on a crossing of a MLC80 class vehicle over an existing bridge, reveals that the partial factor of the military traffic load can range from 1.1 up to 1.4, depending on the chosen crossing conditions and the target reliability level selected for the crossing mode under consideration.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA16-11378S" target="_blank" >GA16-11378S: Rozhodování ve stavebnictví na základě hodnocení rizik</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2017 International Conference on Military Technology (ICMT)
ISBN
978-1-5386-1988-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
246-251
Název nakladatele
Universita Obrany
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
31. 5. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—