Inspection of quality of concrete of load-bearing structure, bridge no. 121-007 across Vltava River at Zvikov
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F16%3A00303301" target="_blank" >RIV/68407700:21610/16:00303301 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.proeng.2016.08.322" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.proeng.2016.08.322</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.proeng.2016.08.322" target="_blank" >10.1016/j.proeng.2016.08.322</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Inspection of quality of concrete of load-bearing structure, bridge no. 121-007 across Vltava River at Zvikov
Popis výsledku v původním jazyce
The bridge is situated on the road Varvažov - Zvíkovské podhradí, above the Vltava river valley. The bridge was constructed before flooding of the dam works Orlík in the beginning of 60th of 20th century. It was put in operation in 1963. Bridge with four supports was built by the construction free cantilever method from main central pillars erected in the original, non-bloated riverbed. Boundary pillars of the bridge are built on the river banks. Span between central pillar and bank pillars is 84 meters, span between bank pillar and support is 42 meters. Bridge length is about 253 m. Height of the deck above the original Vltava river level is varying between 37 and 54 m. This paper come into existence with cooperation with “Správa a údržba silnic Jihočeského kraje” (Roads management and maintenance - South-Bohemia region).
Název v anglickém jazyce
Inspection of quality of concrete of load-bearing structure, bridge no. 121-007 across Vltava River at Zvikov
Popis výsledku anglicky
The bridge is situated on the road Varvažov - Zvíkovské podhradí, above the Vltava river valley. The bridge was constructed before flooding of the dam works Orlík in the beginning of 60th of 20th century. It was put in operation in 1963. Bridge with four supports was built by the construction free cantilever method from main central pillars erected in the original, non-bloated riverbed. Boundary pillars of the bridge are built on the river banks. Span between central pillar and bank pillars is 84 meters, span between bank pillar and support is 42 meters. Bridge length is about 253 m. Height of the deck above the original Vltava river level is varying between 37 and 54 m. This paper come into existence with cooperation with “Správa a údržba silnic Jihočeského kraje” (Roads management and maintenance - South-Bohemia region).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GBP105%2F12%2FG059" target="_blank" >GBP105/12/G059: Kumulativní časově závislé procesy ve stavebních materiálech a konstrukcích</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Bridges in Danube Basin 2016 – New trends in bridge engineering and efficient solution for large and medium span bridges
ISBN
—
ISSN
1877-7058
e-ISSN
1877-7058
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
466-472
Název nakladatele
Elsevier Science Publishers B.V.
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Žilina
Datum konání akce
30. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000383246700062