Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Collapse of a Bridge under Repair

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F17%3A00325550" target="_blank" >RIV/68407700:21610/17:00325550 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://prom-trans.kz/assets/files/zhurnal/2_06_2017_.pdf" target="_blank" >http://prom-trans.kz/assets/files/zhurnal/2_06_2017_.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Collapse of a Bridge under Repair

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In 2008 a road bridge over an important railway was under essential repair. The composite concrete-steel bridge was partly pulled out to one side of the tracks and repaired. During the first steps of backward traction, the bridge suddenly slipped down from temporary supports on the railway. Incidentally at the same time the passing through intercity train crashed into the collapsed bridge at a high speed. The accident resulted in 8 fatalities, 63 injuries and considerable economic consequences. The additional damage of the bridge caused by the train and fast removal of wrecks significantly complicated forensic investigation concerning collapse causes. The background materials of the investigation were mostly limited to photographic documentation and few witnesses. A number of additional calculations did not reveal any prevailing cause of the collapse. Therefore, causal (Bayesian) network was used to identify the most significant causes including insufficient stiffness of temporary supports, their foundations and aerodynamic effects of high-speed trains passing under the bridge during a critical period before the collapse.

  • Název v anglickém jazyce

    Collapse of a Bridge under Repair

  • Popis výsledku anglicky

    In 2008 a road bridge over an important railway was under essential repair. The composite concrete-steel bridge was partly pulled out to one side of the tracks and repaired. During the first steps of backward traction, the bridge suddenly slipped down from temporary supports on the railway. Incidentally at the same time the passing through intercity train crashed into the collapsed bridge at a high speed. The accident resulted in 8 fatalities, 63 injuries and considerable economic consequences. The additional damage of the bridge caused by the train and fast removal of wrecks significantly complicated forensic investigation concerning collapse causes. The background materials of the investigation were mostly limited to photographic documentation and few witnesses. A number of additional calculations did not reveal any prevailing cause of the collapse. Therefore, causal (Bayesian) network was used to identify the most significant causes including insufficient stiffness of temporary supports, their foundations and aerodynamic effects of high-speed trains passing under the bridge during a critical period before the collapse.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-11378S" target="_blank" >GA16-11378S: Rozhodování ve stavebnictví na základě hodnocení rizik</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ПРОМЫШЛЕННЫЙ ТРАНСПОРТ КАЗАХСТАНА

  • ISSN

    1814-5787

  • e-ISSN

    1814-5787

  • Svazek periodika

    55

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    KZ - Republika Kazachstán

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    23-29

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus