Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pilot Investigation into Design Forces on Vertical Structural Members due to a Intentional Truck Impact

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F19%3A00335150" target="_blank" >RIV/68407700:21610/19:00335150 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/MILTECHS.2019.8870013" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/MILTECHS.2019.8870013</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/MILTECHS.2019.8870013" target="_blank" >10.1109/MILTECHS.2019.8870013</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pilot Investigation into Design Forces on Vertical Structural Members due to a Intentional Truck Impact

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study is aimed to provide indications for further research and background information for the design of safety barriers protecting critical infrastructure objects against terrorist attacks using trucks. The principles of Eurocodes and information in related background documents give a starting point. Using the EN 1991-1-7 model, the procedure for determining design forces due to intentional impact by a road vehicle is newly proposed and their values are indicated for different threat levels. Impact forces obtained by a simplified analytical model are compared with those based on a non-linear dynamic finite element analysis. It appears that the model for intentional attack is fundamentally same as that for accidental impact, but mass and velocity of the impacting vehicle need to be adjusted. The design forces for intentional attack are much higher in comparison to those for an accidental impact, ranging in a first approximation between 3000 and 9000 kN, depending on stiffness of impacting vehicle Further research should be particularly focused on detailed modelling of the impacting body and its stiffness and model uncertainty of the simplified approach.

  • Název v anglickém jazyce

    Pilot Investigation into Design Forces on Vertical Structural Members due to a Intentional Truck Impact

  • Popis výsledku anglicky

    This study is aimed to provide indications for further research and background information for the design of safety barriers protecting critical infrastructure objects against terrorist attacks using trucks. The principles of Eurocodes and information in related background documents give a starting point. Using the EN 1991-1-7 model, the procedure for determining design forces due to intentional impact by a road vehicle is newly proposed and their values are indicated for different threat levels. Impact forces obtained by a simplified analytical model are compared with those based on a non-linear dynamic finite element analysis. It appears that the model for intentional attack is fundamentally same as that for accidental impact, but mass and velocity of the impacting vehicle need to be adjusted. The design forces for intentional attack are much higher in comparison to those for an accidental impact, ranging in a first approximation between 3000 and 9000 kN, depending on stiffness of impacting vehicle Further research should be particularly focused on detailed modelling of the impacting body and its stiffness and model uncertainty of the simplified approach.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 2019 International Conference on Military Technologies (ICMT)

  • ISBN

    978-1-7281-4593-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita Obrany

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    30. 5. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku