Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reliability of Structures under Accidental Impact

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F02%3A07080594" target="_blank" >RIV/68407700:21610/02:07080594 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:_____/02:D111

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reliability of Structures under Accidental Impact

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Reliability analysis of a reinforced concrete bridge pier exposed to persistent and accidental design situations is based on the application of probabilistic methods. Principles and rules of the Eurocodes and recommendations given in JCSS Probabilistic model code are taken into account. The accidental design situation due to an impact caused by the road traffic under the bridge is considered. Results of the analysis show that the reliability of the bridge pier designed for the persistent design situation is sufficient (the reliability index beta is about 5). The probability of the pier failure given an accidental impact of the road traffic determined using probabilistic methods seems to be relatively high for highways and roads (from 0,20 to 0,25), nevertheless, within the acceptable range recommended by the European documents. Further research should be focused on probabilistic models of accidental impact forces and on probabilistic risk assessment.

  • Název v anglickém jazyce

    Reliability of Structures under Accidental Impact

  • Popis výsledku anglicky

    Reliability analysis of a reinforced concrete bridge pier exposed to persistent and accidental design situations is based on the application of probabilistic methods. Principles and rules of the Eurocodes and recommendations given in JCSS Probabilistic model code are taken into account. The accidental design situation due to an impact caused by the road traffic under the bridge is considered. Results of the analysis show that the reliability of the bridge pier designed for the persistent design situation is sufficient (the reliability index beta is about 5). The probability of the pier failure given an accidental impact of the road traffic determined using probabilistic methods seems to be relatively high for highways and roads (from 0,20 to 0,25), nevertheless, within the acceptable range recommended by the European documents. Further research should be focused on probabilistic models of accidental impact forces and on probabilistic risk assessment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CE803120110" target="_blank" >CE803120110: Modely zatížení mostních konstrukcí teplotou a mimořádným zatížením podle zásad Eurokódů</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Reliability and Diagnostics of Transport and Means 2002

  • ISBN

    80-7194-464-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    130-137

  • Název nakladatele

    Universita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Pardubice

  • Datum konání akce

    26. 9. 2002

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku