Reliability of Structures under Accidental Impact
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F02%3A07080594" target="_blank" >RIV/68407700:21610/02:07080594 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:_____/02:D111
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reliability of Structures under Accidental Impact
Popis výsledku v původním jazyce
Reliability analysis of a reinforced concrete bridge pier exposed to persistent and accidental design situations is based on the application of probabilistic methods. Principles and rules of the Eurocodes and recommendations given in JCSS Probabilistic model code are taken into account. The accidental design situation due to an impact caused by the road traffic under the bridge is considered. Results of the analysis show that the reliability of the bridge pier designed for the persistent design situation is sufficient (the reliability index beta is about 5). The probability of the pier failure given an accidental impact of the road traffic determined using probabilistic methods seems to be relatively high for highways and roads (from 0,20 to 0,25), nevertheless, within the acceptable range recommended by the European documents. Further research should be focused on probabilistic models of accidental impact forces and on probabilistic risk assessment.
Název v anglickém jazyce
Reliability of Structures under Accidental Impact
Popis výsledku anglicky
Reliability analysis of a reinforced concrete bridge pier exposed to persistent and accidental design situations is based on the application of probabilistic methods. Principles and rules of the Eurocodes and recommendations given in JCSS Probabilistic model code are taken into account. The accidental design situation due to an impact caused by the road traffic under the bridge is considered. Results of the analysis show that the reliability of the bridge pier designed for the persistent design situation is sufficient (the reliability index beta is about 5). The probability of the pier failure given an accidental impact of the road traffic determined using probabilistic methods seems to be relatively high for highways and roads (from 0,20 to 0,25), nevertheless, within the acceptable range recommended by the European documents. Further research should be focused on probabilistic models of accidental impact forces and on probabilistic risk assessment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CE803120110" target="_blank" >CE803120110: Modely zatížení mostních konstrukcí teplotou a mimořádným zatížením podle zásad Eurokódů</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Reliability and Diagnostics of Transport and Means 2002
ISBN
80-7194-464-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
130-137
Název nakladatele
Universita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Pardubice
Datum konání akce
26. 9. 2002
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—