Reliability Analysis of Impacts Due to the Road Vehicles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F18%3A00325428" target="_blank" >RIV/68407700:21610/18:00325428 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://dspace.cvut.cz/handle/10467/79042" target="_blank" >https://dspace.cvut.cz/handle/10467/79042</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reliability Analysis of Impacts Due to the Road Vehicles
Popis výsledku v původním jazyce
Reliability analysis of a reinforced concrete bridge column exposed to accidental impact is based on probabilistic methods. Principles of Eurocodes and recommendations given in JCSS Probabilistic Model Code are considered in the analysis of accidental design situation due to an impact caused by road traffic under the bridge. It is shown that the reliability of the bridge column designed according to Eurocodes at persistent design situation is sufficient. Probability of the column failure given an accidental impact seems to be relatively high for highways and road traffic, nevertheless, within the acceptable range recommended by the European documents.
Název v anglickém jazyce
Reliability Analysis of Impacts Due to the Road Vehicles
Popis výsledku anglicky
Reliability analysis of a reinforced concrete bridge column exposed to accidental impact is based on probabilistic methods. Principles of Eurocodes and recommendations given in JCSS Probabilistic Model Code are considered in the analysis of accidental design situation due to an impact caused by road traffic under the bridge. It is shown that the reliability of the bridge column designed according to Eurocodes at persistent design situation is sufficient. Probability of the column failure given an accidental impact seems to be relatively high for highways and road traffic, nevertheless, within the acceptable range recommended by the European documents.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FV20585" target="_blank" >FV20585: Operativní metody monitorování, predikce životnosti mostů a zajištění bezpečných mostů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Řízení rizik procesů spojených s technickými díly
ISBN
978-80-01-06515-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
194-202
Název nakladatele
ČVUT v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
ČVUT v Praze, Fakulta dopravní
Datum konání akce
29. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—