Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reliability Analysis of Impact due to Road Vehicles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A_____%2F03%3AD112" target="_blank" >RIV/68407700:_____/03:D112 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reliability Analysis of Impact due to Road Vehicles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Reliability analysis of a reinforced concrete bridge pier exposed to persistent and accidental design situations is based on probabilistic methods. Principles and rules of Eurocodes and recommendations given in JCSS Probabilistic Model Code are considered in the analysis of accidental design situation due to an impact caused by road traffic under the bridge. It appears that the reliability of the bridge pier at persistent design situation is sufficient (the reliability index b is about 5). Probability of the pier failure given an accidental impact seems to be relatively high for highway and road traffic (from 0,20 to 0,25), nevertheless, within the acceptable range recommended by the European documents. Further research should be focused on probabilistic models of accidental impact forces and on probabilistic risk assessment

  • Název v anglickém jazyce

    Reliability Analysis of Impact due to Road Vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    Reliability analysis of a reinforced concrete bridge pier exposed to persistent and accidental design situations is based on probabilistic methods. Principles and rules of Eurocodes and recommendations given in JCSS Probabilistic Model Code are considered in the analysis of accidental design situation due to an impact caused by road traffic under the bridge. It appears that the reliability of the bridge pier at persistent design situation is sufficient (the reliability index b is about 5). Probability of the pier failure given an accidental impact seems to be relatively high for highway and road traffic (from 0,20 to 0,25), nevertheless, within the acceptable range recommended by the European documents. Further research should be focused on probabilistic models of accidental impact forces and on probabilistic risk assessment

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CE803120110" target="_blank" >CE803120110: Modely zatížení mostních konstrukcí teplotou a mimořádným zatížením podle zásad Eurokódů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Application of Statistics and Probability in Civil Engineering

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1645-1650

  • Název nakladatele

    Millpress Science Publishers

  • Místo vydání

    Rotterdam

  • Místo konání akce

    San Francisco, USA

  • Datum konání akce

    1. 1. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku