Reliability Analysis of Impact due to Road Vehicles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A_____%2F03%3AD112" target="_blank" >RIV/68407700:_____/03:D112 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reliability Analysis of Impact due to Road Vehicles
Popis výsledku v původním jazyce
Reliability analysis of a reinforced concrete bridge pier exposed to persistent and accidental design situations is based on probabilistic methods. Principles and rules of Eurocodes and recommendations given in JCSS Probabilistic Model Code are considered in the analysis of accidental design situation due to an impact caused by road traffic under the bridge. It appears that the reliability of the bridge pier at persistent design situation is sufficient (the reliability index b is about 5). Probability of the pier failure given an accidental impact seems to be relatively high for highway and road traffic (from 0,20 to 0,25), nevertheless, within the acceptable range recommended by the European documents. Further research should be focused on probabilistic models of accidental impact forces and on probabilistic risk assessment
Název v anglickém jazyce
Reliability Analysis of Impact due to Road Vehicles
Popis výsledku anglicky
Reliability analysis of a reinforced concrete bridge pier exposed to persistent and accidental design situations is based on probabilistic methods. Principles and rules of Eurocodes and recommendations given in JCSS Probabilistic Model Code are considered in the analysis of accidental design situation due to an impact caused by road traffic under the bridge. It appears that the reliability of the bridge pier at persistent design situation is sufficient (the reliability index b is about 5). Probability of the pier failure given an accidental impact seems to be relatively high for highway and road traffic (from 0,20 to 0,25), nevertheless, within the acceptable range recommended by the European documents. Further research should be focused on probabilistic models of accidental impact forces and on probabilistic risk assessment
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CE803120110" target="_blank" >CE803120110: Modely zatížení mostních konstrukcí teplotou a mimořádným zatížením podle zásad Eurokódů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Application of Statistics and Probability in Civil Engineering
ISBN
—
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1645-1650
Název nakladatele
Millpress Science Publishers
Místo vydání
Rotterdam
Místo konání akce
San Francisco, USA
Datum konání akce
1. 1. 2003
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—