Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reliability Analysis of Impact due to Road Vehicles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F03%3A07093366" target="_blank" >RIV/68407700:21610/03:07093366 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reliability Analysis of Impact due to Road Vehicles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Reliability anaylsis of a reinforced concrete bridge pier exposed to persistent and accidental design situations is based on probabilistic methods. Principles and rules of Eurocodes and recommendations given in JCSS Probability Model Code are consideredin the analysis of accidental design situation due to an impact caused by road traffic under the bridge. It appears that the reliability of the bridge pier at persistent design situation is sufficient (the reliability index beta is about 5). Probabilityof the pier failure given an accidental impact seems to be relatively high for highway and road traffic (from 0,20 to 0,25), nevertheless, within the acceptable range recommended by the European documents. Further research should be focused on probabilistic models of accidental impact forces and on probabilistic risk assessment.

  • Název v anglickém jazyce

    Reliability Analysis of Impact due to Road Vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    Reliability anaylsis of a reinforced concrete bridge pier exposed to persistent and accidental design situations is based on probabilistic methods. Principles and rules of Eurocodes and recommendations given in JCSS Probability Model Code are consideredin the analysis of accidental design situation due to an impact caused by road traffic under the bridge. It appears that the reliability of the bridge pier at persistent design situation is sufficient (the reliability index beta is about 5). Probabilityof the pier failure given an accidental impact seems to be relatively high for highway and road traffic (from 0,20 to 0,25), nevertheless, within the acceptable range recommended by the European documents. Further research should be focused on probabilistic models of accidental impact forces and on probabilistic risk assessment.

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA103%2F00%2F0758" target="_blank" >GA103/00/0758: Výzkum reálných vlastností hutních materiálů pro zajištění spolehlivosti ocelových nosných prvků</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    90-5966-004-8

  • Místo vydání

    Rotterdam

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Not available

  • Verze

    Neuveden

  • Identifikační číslo nosiče