Reliability Analysis of Impact due to Road Vehicles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F03%3A07093366" target="_blank" >RIV/68407700:21610/03:07093366 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reliability Analysis of Impact due to Road Vehicles
Popis výsledku v původním jazyce
Reliability anaylsis of a reinforced concrete bridge pier exposed to persistent and accidental design situations is based on probabilistic methods. Principles and rules of Eurocodes and recommendations given in JCSS Probability Model Code are consideredin the analysis of accidental design situation due to an impact caused by road traffic under the bridge. It appears that the reliability of the bridge pier at persistent design situation is sufficient (the reliability index beta is about 5). Probabilityof the pier failure given an accidental impact seems to be relatively high for highway and road traffic (from 0,20 to 0,25), nevertheless, within the acceptable range recommended by the European documents. Further research should be focused on probabilistic models of accidental impact forces and on probabilistic risk assessment.
Název v anglickém jazyce
Reliability Analysis of Impact due to Road Vehicles
Popis výsledku anglicky
Reliability anaylsis of a reinforced concrete bridge pier exposed to persistent and accidental design situations is based on probabilistic methods. Principles and rules of Eurocodes and recommendations given in JCSS Probability Model Code are consideredin the analysis of accidental design situation due to an impact caused by road traffic under the bridge. It appears that the reliability of the bridge pier at persistent design situation is sufficient (the reliability index beta is about 5). Probabilityof the pier failure given an accidental impact seems to be relatively high for highway and road traffic (from 0,20 to 0,25), nevertheless, within the acceptable range recommended by the European documents. Further research should be focused on probabilistic models of accidental impact forces and on probabilistic risk assessment.
Klasifikace
Druh
A - Audiovizuální tvorba
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA103%2F00%2F0758" target="_blank" >GA103/00/0758: Výzkum reálných vlastností hutních materiálů pro zajištění spolehlivosti ocelových nosných prvků</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
90-5966-004-8
Místo vydání
Rotterdam
Název nakladatele resp. objednatele
Not available
Verze
Neuveden
Identifikační číslo nosiče
—