Assessment of Impact Forces in Standards
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F15%3A00234677" target="_blank" >RIV/68407700:21610/15:00234677 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?arnumber=7153757" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?arnumber=7153757</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/MILTECHS.2015.7153757" target="_blank" >10.1109/MILTECHS.2015.7153757</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Assessment of Impact Forces in Standards
Popis výsledku v původním jazyce
Models of accidental impact forces due to road vehicles recommended in Eurocode EN 1991-1-7 are analyzed. The indicative values of design impact forces given for highways and roads seem to be rather low. The impact forces determined on the basis of probabilistic methods are up to three times greater than it is recommended in current European standards. It is shown that the upper bound of impact forces should be applied for key bridges located in the vicinity of traffic routes provided that other safety measures are not taken into account.
Název v anglickém jazyce
Assessment of Impact Forces in Standards
Popis výsledku anglicky
Models of accidental impact forces due to road vehicles recommended in Eurocode EN 1991-1-7 are analyzed. The indicative values of design impact forces given for highways and roads seem to be rather low. The impact forces determined on the basis of probabilistic methods are up to three times greater than it is recommended in current European standards. It is shown that the upper bound of impact forces should be applied for key bridges located in the vicinity of traffic routes provided that other safety measures are not taken into account.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/VG20122015089" target="_blank" >VG20122015089: Hodnocení bezpečnosti a rizik dopravních staveb při mimořádném zatížení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2015 International Conference on Military Technologies (ICMT)
ISBN
978-80-7231-976-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
333-338
Název nakladatele
IEEE Czechoslovakia Section
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
19. 5. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—