Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reliability Assessment of Bridge Column under Accidental Impact

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F16%3A00303394" target="_blank" >RIV/68407700:21610/16:00303394 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.691.239" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.691.239</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.691.239" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/KEM.691.239</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reliability Assessment of Bridge Column under Accidental Impact

  • Popis výsledku v původním jazyce

    It is shown that alternative procedures for probabilistic assessment of design impact forces given in EN 1991-1-7 leads to similar results. The impact forces are up to three times greater than the recommended indicative values given in the main text of EN 1991-1-7. Provided that no other safety measures are undertaken, the structures potentially endangered by vehicular impact and designed for recommended lower bound of impact forces may have insufficient reliability. Application of the upper limit of impact forces should be recommended for key bridges where the bridge columns are situated near road intersections or in the adverse configuration of the terrain.

  • Název v anglickém jazyce

    Reliability Assessment of Bridge Column under Accidental Impact

  • Popis výsledku anglicky

    It is shown that alternative procedures for probabilistic assessment of design impact forces given in EN 1991-1-7 leads to similar results. The impact forces are up to three times greater than the recommended indicative values given in the main text of EN 1991-1-7. Provided that no other safety measures are undertaken, the structures potentially endangered by vehicular impact and designed for recommended lower bound of impact forces may have insufficient reliability. Application of the upper limit of impact forces should be recommended for key bridges where the bridge columns are situated near road intersections or in the adverse configuration of the terrain.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LG14012" target="_blank" >LG14012: Mezinárodní spolupráce v oblasti hodnocení spolehlivosti a rizik konstrukčních systémů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Reliability Aspects in the Design and Execution of Concrete Structures

  • ISBN

    978-3-03835-526-7

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    239-249

  • Počet stran knihy

    431

  • Název nakladatele

    Trans Tech Publications Ltd.

  • Místo vydání

    Pfaffikon

  • Kód UT WoS kapitoly