Reliability Assessment of Bridge Column under Accidental Impact
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F16%3A00303394" target="_blank" >RIV/68407700:21610/16:00303394 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.691.239" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.691.239</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.691.239" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/KEM.691.239</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reliability Assessment of Bridge Column under Accidental Impact
Popis výsledku v původním jazyce
It is shown that alternative procedures for probabilistic assessment of design impact forces given in EN 1991-1-7 leads to similar results. The impact forces are up to three times greater than the recommended indicative values given in the main text of EN 1991-1-7. Provided that no other safety measures are undertaken, the structures potentially endangered by vehicular impact and designed for recommended lower bound of impact forces may have insufficient reliability. Application of the upper limit of impact forces should be recommended for key bridges where the bridge columns are situated near road intersections or in the adverse configuration of the terrain.
Název v anglickém jazyce
Reliability Assessment of Bridge Column under Accidental Impact
Popis výsledku anglicky
It is shown that alternative procedures for probabilistic assessment of design impact forces given in EN 1991-1-7 leads to similar results. The impact forces are up to three times greater than the recommended indicative values given in the main text of EN 1991-1-7. Provided that no other safety measures are undertaken, the structures potentially endangered by vehicular impact and designed for recommended lower bound of impact forces may have insufficient reliability. Application of the upper limit of impact forces should be recommended for key bridges where the bridge columns are situated near road intersections or in the adverse configuration of the terrain.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LG14012" target="_blank" >LG14012: Mezinárodní spolupráce v oblasti hodnocení spolehlivosti a rizik konstrukčních systémů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Reliability Aspects in the Design and Execution of Concrete Structures
ISBN
978-3-03835-526-7
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
239-249
Počet stran knihy
431
Název nakladatele
Trans Tech Publications Ltd.
Místo vydání
Pfaffikon
Kód UT WoS kapitoly
—