Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reliability Assessment of Bridge Column under Accidental Impact

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F15%3A00303394" target="_blank" >RIV/68407700:21610/15:00303394 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.691.239" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.691.239</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.691.239" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/KEM.691.239</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reliability Assessment of Bridge Column under Accidental Impact

  • Popis výsledku v původním jazyce

    It is shown that alternative procedures for probabilistic assessment of design impact forces given in EN 1991-1-7 leads to similar results. The impact forces are up to three times greater than the recommended indicative values given in the main text of EN 1991-1-7. Provided that no other safety measures are undertaken, the structures potentially endangered by vehicular impact and designed for recommended lower bound of impact forces may have insufficient reliability. Application of the upper limit of impact forces should be recommended for key bridges where the bridge columns are situated near road intersections or in the adverse configuration of the terrain.

  • Název v anglickém jazyce

    Reliability Assessment of Bridge Column under Accidental Impact

  • Popis výsledku anglicky

    It is shown that alternative procedures for probabilistic assessment of design impact forces given in EN 1991-1-7 leads to similar results. The impact forces are up to three times greater than the recommended indicative values given in the main text of EN 1991-1-7. Provided that no other safety measures are undertaken, the structures potentially endangered by vehicular impact and designed for recommended lower bound of impact forces may have insufficient reliability. Application of the upper limit of impact forces should be recommended for key bridges where the bridge columns are situated near road intersections or in the adverse configuration of the terrain.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LG14012" target="_blank" >LG14012: Mezinárodní spolupráce v oblasti hodnocení spolehlivosti a rizik konstrukčních systémů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Key Engineering Materials (Contribution of Metallography to Solving Production Problems)

  • ISBN

  • ISSN

    1013-9826

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    239-249

  • Název nakladatele

    Trans Tech Publications Inc.

  • Místo vydání

    Uetikon-Zurich

  • Místo konání akce

    Lázně Libverda

  • Datum konání akce

    17. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku