Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Traffic Loads for the Assessment of Existing Bridges

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F21%3A00352700" target="_blank" >RIV/68407700:21610/21:00352700 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Traffic Loads for the Assessment of Existing Bridges

  • Popis výsledku v původním jazyce

    IABSE TG 1.3 aims to identify appropriate approaches for applications of the partial factor format in the assessment of existing bridges. A sub-group was formed to investigate and provide recommendations on updating road traffic loads. Commonly, these are assessed by complex numerical simulations. While this study does not provide a universal solution, it demonstrates by a case study a simple and reasonably conservative way of using simulations to update traffic load effects, meanwhile continuously highlighting the objectives, potential alternatives, or pitfalls of simulations. The results indicate that, for the short, single-span bridge under consideration, the characteristic values given in Eurocodes provide conservative estimates. The probabilistic model for traffic loading obtained by the bridge- and route-specific simulations will yield substantially more favourable reliability levels in comparison to the general model in fib Bulletin 80.

  • Název v anglickém jazyce

    Traffic Loads for the Assessment of Existing Bridges

  • Popis výsledku anglicky

    IABSE TG 1.3 aims to identify appropriate approaches for applications of the partial factor format in the assessment of existing bridges. A sub-group was formed to investigate and provide recommendations on updating road traffic loads. Commonly, these are assessed by complex numerical simulations. While this study does not provide a universal solution, it demonstrates by a case study a simple and reasonably conservative way of using simulations to update traffic load effects, meanwhile continuously highlighting the objectives, potential alternatives, or pitfalls of simulations. The results indicate that, for the short, single-span bridge under consideration, the characteristic values given in Eurocodes provide conservative estimates. The probabilistic model for traffic loading obtained by the bridge- and route-specific simulations will yield substantially more favourable reliability levels in comparison to the general model in fib Bulletin 80.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LTT18003" target="_blank" >LTT18003: Pravděpodobnostní rozbor degradujících konstrukčních systémů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IABSE Congress Ghent 2021 - Structural Engineering for Future Societal Needs

  • ISBN

    978-3-85748-176-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1040-1048

  • Název nakladatele

    IABSE

  • Místo vydání

    Zürich

  • Místo konání akce

    Ghent

  • Datum konání akce

    22. 9. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku