Traffic Loads for the Assessment of Existing Bridges
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F21%3A00352700" target="_blank" >RIV/68407700:21610/21:00352700 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Traffic Loads for the Assessment of Existing Bridges
Popis výsledku v původním jazyce
IABSE TG 1.3 aims to identify appropriate approaches for applications of the partial factor format in the assessment of existing bridges. A sub-group was formed to investigate and provide recommendations on updating road traffic loads. Commonly, these are assessed by complex numerical simulations. While this study does not provide a universal solution, it demonstrates by a case study a simple and reasonably conservative way of using simulations to update traffic load effects, meanwhile continuously highlighting the objectives, potential alternatives, or pitfalls of simulations. The results indicate that, for the short, single-span bridge under consideration, the characteristic values given in Eurocodes provide conservative estimates. The probabilistic model for traffic loading obtained by the bridge- and route-specific simulations will yield substantially more favourable reliability levels in comparison to the general model in fib Bulletin 80.
Název v anglickém jazyce
Traffic Loads for the Assessment of Existing Bridges
Popis výsledku anglicky
IABSE TG 1.3 aims to identify appropriate approaches for applications of the partial factor format in the assessment of existing bridges. A sub-group was formed to investigate and provide recommendations on updating road traffic loads. Commonly, these are assessed by complex numerical simulations. While this study does not provide a universal solution, it demonstrates by a case study a simple and reasonably conservative way of using simulations to update traffic load effects, meanwhile continuously highlighting the objectives, potential alternatives, or pitfalls of simulations. The results indicate that, for the short, single-span bridge under consideration, the characteristic values given in Eurocodes provide conservative estimates. The probabilistic model for traffic loading obtained by the bridge- and route-specific simulations will yield substantially more favourable reliability levels in comparison to the general model in fib Bulletin 80.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LTT18003" target="_blank" >LTT18003: Pravděpodobnostní rozbor degradujících konstrukčních systémů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IABSE Congress Ghent 2021 - Structural Engineering for Future Societal Needs
ISBN
978-3-85748-176-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1040-1048
Název nakladatele
IABSE
Místo vydání
Zürich
Místo konání akce
Ghent
Datum konání akce
22. 9. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—