Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Specifická úloha didaktiky odborných předmětů v přípravě techniků na vzdělávání a řízení lidí v podmínkách integrující se Evropy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F08%3A11152819" target="_blank" >RIV/68407700:21630/08:11152819 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Specifická úloha didaktiky odborných předmětů v přípravě techniků na vzdělávání a řízení lidí v podmínkách integrující se Evropy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie popisuje specifickou úlohu didaktiky odborných předmětů v přípravě techniků na vzdělávání a řízení lidí v podmínkách integrující se Evropy. Východiskem je analýza proměn českého školství v kontextu evropské vzdělávací politiky. Sleduje otázky dopadu kurikulární reformy v ČR na samotné učitele zejména v kontextu s tvorbou a zaváděním školních vzdělávacích programů. Z těchto souvislostí vyplývají nové nároky na učitelské kompetence, studie poukazuje na jejich slabé stránky. Učitelé musí být nově kompetentní odpovědět, a to v komplexním pojetí, především na to, koho, co, jak a kdy budou učit. Studie se v tomto kontextu zaměřuje na kategorii učitel-technik (inženýr-pedagog).

  • Název v anglickém jazyce

    Specific role of specialized subject didactics in engineers' preparation for education and people management in integrating Europe's conditions

  • Popis výsledku anglicky

    The study describes a specific role of specialized subject didactics in the preparation of engineers for people's education and management in the conditions of integrating Europe. It is based on the analysis of the Czech education system in the context of European education policy. It monitors the impact of the curriculum reform in the Czech Republic on teachers, particularly within the context of the creation and implementation of school educational programmes. New demands on teachers' competences arise from these relations, and the study points out their weaknesses. Now, teachers have to be able to answer, with a complex approach, whom, what, how and when they are going to teach. In this context, the study focuses on the teacher-engineer (engineer-pedagogue) category.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Příprava techniků na vzdělávání a řízení lidí II

  • ISBN

    978-80-01-04261-8

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    268

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly