Specifická úloha didaktiky odborných předmětů v přípravě techniků na vzdělávání a řízení lidí v podmínkách integrující se Evropy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F08%3A11152819" target="_blank" >RIV/68407700:21630/08:11152819 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Specifická úloha didaktiky odborných předmětů v přípravě techniků na vzdělávání a řízení lidí v podmínkách integrující se Evropy
Popis výsledku v původním jazyce
Studie popisuje specifickou úlohu didaktiky odborných předmětů v přípravě techniků na vzdělávání a řízení lidí v podmínkách integrující se Evropy. Východiskem je analýza proměn českého školství v kontextu evropské vzdělávací politiky. Sleduje otázky dopadu kurikulární reformy v ČR na samotné učitele zejména v kontextu s tvorbou a zaváděním školních vzdělávacích programů. Z těchto souvislostí vyplývají nové nároky na učitelské kompetence, studie poukazuje na jejich slabé stránky. Učitelé musí být nově kompetentní odpovědět, a to v komplexním pojetí, především na to, koho, co, jak a kdy budou učit. Studie se v tomto kontextu zaměřuje na kategorii učitel-technik (inženýr-pedagog).
Název v anglickém jazyce
Specific role of specialized subject didactics in engineers' preparation for education and people management in integrating Europe's conditions
Popis výsledku anglicky
The study describes a specific role of specialized subject didactics in the preparation of engineers for people's education and management in the conditions of integrating Europe. It is based on the analysis of the Czech education system in the context of European education policy. It monitors the impact of the curriculum reform in the Czech Republic on teachers, particularly within the context of the creation and implementation of school educational programmes. New demands on teachers' competences arise from these relations, and the study points out their weaknesses. Now, teachers have to be able to answer, with a complex approach, whom, what, how and when they are going to teach. In this context, the study focuses on the teacher-engineer (engineer-pedagogue) category.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Příprava techniků na vzdělávání a řízení lidí II
ISBN
978-80-01-04261-8
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
—
Počet stran knihy
268
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—