Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sociální prostředí a tvořivost

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F11%3A00192436" target="_blank" >RIV/68407700:21630/11:00192436 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.icv.mendelu.cz/cz/lifelonglearning" target="_blank" >http://www.icv.mendelu.cz/cz/lifelonglearning</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sociální prostředí a tvořivost

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek sleduje otázky motivace středoškoláků účastnit se aktivit zaměřených na odbornou tvůrčí činnost a v těchto souvislostech otázky vlivu prostředí, zejména školy a rodiny. Reaguje na některé sílící snahy neoliberalismu nadměrně individualizovat tvůrčí projevy a aktivity a zcela přehlížet sociální vlivy. Bere zároveň v úvahu kulturní odkaz minulých generací, kdy kořeny zdrojů tvořivé síly jsou zakotveny ve společnosti a z této báze pak jedinci zpracovávány. Prezentovány jsou výsledky empirické sondy zaměřené na vliv sociálního prostředí na tvůrčí činnost mládeže a sleduje vazby k dosavadním poznatkům o vztahu sociálního prostředí a tvořivosti, se snahou postihnout sociální podmíněnost tvůrčích výkonů, zachytit jejich kořeny. Výsledky sondy potvrdily výchozí hypotézu, že tvořivé úsilí účastníků odborné činnosti středoškoláků se opírá o sociální zázemí rodiny a školy. Přitom vliv rodiny na tvořivou činnost studentů není tak výrazný, jak by se předpokládalo, silnější je nepřímé půso

  • Název v anglickém jazyce

    Social Environment and Creativity

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with issues of motivation of high school students participate in activities aimed at professional creative activity, in this context, issues of environmental influences, especially schools and families. The communication responds to someof the growing efforts of neoliberalism over individualized creative expressions and activities and completely ignore social influences. Taking also into account the cultural legacy of past generations, when the roots of creative sources of power are rooted in society and from this base, then individuals are processed. Presented are the results of empirical probe focused on the influence of social environment on the creative activity of youth. The paper follows the links to the existing knowledge aboutthe relationship between social environment and creativity, with an effort to capture the social conditionality of creative performances to capture their roots. The results of the probe confirmed the initial hypothesis that the creative e

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F06%2F1414" target="_blank" >GA406/06/1414: Příprava techniků na vzdělávání a řízení lidí v podmínkách integrující se Evropy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lifelong learning = Celoživotní vzdělávání

  • ISSN

    1804-526X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    46-58

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus