Sociální prostředí a tvořivost
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F11%3A00192436" target="_blank" >RIV/68407700:21630/11:00192436 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.icv.mendelu.cz/cz/lifelonglearning" target="_blank" >http://www.icv.mendelu.cz/cz/lifelonglearning</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sociální prostředí a tvořivost
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek sleduje otázky motivace středoškoláků účastnit se aktivit zaměřených na odbornou tvůrčí činnost a v těchto souvislostech otázky vlivu prostředí, zejména školy a rodiny. Reaguje na některé sílící snahy neoliberalismu nadměrně individualizovat tvůrčí projevy a aktivity a zcela přehlížet sociální vlivy. Bere zároveň v úvahu kulturní odkaz minulých generací, kdy kořeny zdrojů tvořivé síly jsou zakotveny ve společnosti a z této báze pak jedinci zpracovávány. Prezentovány jsou výsledky empirické sondy zaměřené na vliv sociálního prostředí na tvůrčí činnost mládeže a sleduje vazby k dosavadním poznatkům o vztahu sociálního prostředí a tvořivosti, se snahou postihnout sociální podmíněnost tvůrčích výkonů, zachytit jejich kořeny. Výsledky sondy potvrdily výchozí hypotézu, že tvořivé úsilí účastníků odborné činnosti středoškoláků se opírá o sociální zázemí rodiny a školy. Přitom vliv rodiny na tvořivou činnost studentů není tak výrazný, jak by se předpokládalo, silnější je nepřímé půso
Název v anglickém jazyce
Social Environment and Creativity
Popis výsledku anglicky
The paper deals with issues of motivation of high school students participate in activities aimed at professional creative activity, in this context, issues of environmental influences, especially schools and families. The communication responds to someof the growing efforts of neoliberalism over individualized creative expressions and activities and completely ignore social influences. Taking also into account the cultural legacy of past generations, when the roots of creative sources of power are rooted in society and from this base, then individuals are processed. Presented are the results of empirical probe focused on the influence of social environment on the creative activity of youth. The paper follows the links to the existing knowledge aboutthe relationship between social environment and creativity, with an effort to capture the social conditionality of creative performances to capture their roots. The results of the probe confirmed the initial hypothesis that the creative e
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F06%2F1414" target="_blank" >GA406/06/1414: Příprava techniků na vzdělávání a řízení lidí v podmínkách integrující se Evropy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lifelong learning = Celoživotní vzdělávání
ISSN
1804-526X
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
46-58
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—