Vzdělávání učitelů v oblasti odborné tvůrčí činnosti žáků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F16%3A00309700" target="_blank" >RIV/68407700:21630/16:00309700 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělávání učitelů v oblasti odborné tvůrčí činnosti žáků
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola monografie zahrnuje východiska koncepce a realizace akreditovaného vzdělávacího programu pro pedagogy, který je zaměřen na přípravu a vytváření podmínek pro uplatňování schopností především žáků středních škol, se zřetelem na oblast odborné tvůrčí činnosti, vědecké činnosti, tedy rovněž vytváření podmínek pro uplatnění talentu a nadání mladých lidí. V obecném pojetí naší školy je pozice odborné tvůrčí činnosti spíše ve volnočasových aktivitách. Školy však pociťují odpovědnost za připravenost absolventů také v této oblasti. Některé školy, jen ve zlomku spektra středních škol, do školního vzdělávacího programu zařadily i práci s odborným tématem a tvorbu odborných prací. Vesměs jsou aktivity požadované rámcovými vzdělávacími programy a sledující práci s nadanými spíše v rovině spontánnosti, orientované místním a aktuálním zájmem. Relativně novým aspektem s motivačním dopadem je vyhlášení rozvojového programu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy Excelence středních škol, který sleduje hodnocení žáků a škol podle výsledků ve významnějších soutěžních aktivitách. Soutěž Středoškolská odborná činnost (SOČ) zde zaujímá výsostnou roli, neboť je zaměřena na rozvoj intelektuálních tvůrčích činností, a to v odborné (vědecké) oblasti a má za dobu existence několika desetiletí výrazné výsledky. Zájem o připravenost pracovníků ve školách na vytváření funkčních podmínek pro uplatnění předpokladů pro odbornou tvůrčí činnost žáků tak v současnosti nabývá na akceleraci i rozsahu. S tím pak přichází i požadavek na kvalitu, bez níž úspěšnost není možná. A pro úroveň kvality je třeba připravit systémové podmínky, včetně připravenosti těch, kteří mají v náplni péči o žáky, o nadané.
Název v anglickém jazyce
Teacher training in professional creative activity of students
Popis výsledku anglicky
Chapter in the collective monograph includes a background in designing and implementing accredited educational program for teachers that focuses on preparing and creating the conditions for the application of skills especially secondary school students, with respect to the area of professional creative activity, scholarly activity, thus also creating opportunities for talent and talents of young people. In general terms our school's professional position rather creative activity in leisure activities. However, schools feel responsible for the preparedness of graduates in this area. Some schools, only a fraction of the spectrum of secondary schools into the school curriculum also included a job with a professional issue and the creation of specialized work. Altogether, the activities required framework educational programs and monitoring the work with gifted more spontaneity in a plane oriented local and current interest. A relatively new aspect of the motivational impact of the announcement of the development program of the Ministry of Education, Youth and Sports Excellence secondary schools, which monitors the evaluation of pupils and schools, according to results in significant competitive activities. Contest Secondary Scholar Activity (SOC) here occupies a sovereign role, because it is focused on the development of intellectual creative activities, in professional (scientific) areas and has over the existence of several decades of significant results. Interest in readiness workers in schools to create operating conditions for the application of the preconditions for the professional creative work of the pupils currently gaining acceleration and range. With that then comes the quality requirement, without which success is impossible. And the level of quality it is necessary to prepare the system conditions, including the readiness of those who have their hands full caring about the students for gifted.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Výchova, vzdělávání a výzvy nové doby
ISBN
978-80-7315-258-1
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
123-134
Počet stran knihy
223
Název nakladatele
Nakladatelství PAIDO
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—