Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Innovation Environment and the Quality of National Education System

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F16%3A00313156" target="_blank" >RIV/68407700:21630/16:00313156 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Innovation Environment and the Quality of National Education System

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Education is one of the key factors leading to increased competitiveness of the economy. This article seeks relations between rankings for evaluation of the quality of national education systems and the innovation environment of national economies. Specific rankings systems are described in chapter II. It is (1) The United Nations’ Educational, Scientific and Cultural Organization’s (UNESCO) Educational for All Development Index (EDI); (2) U.S. News Best Countries Rankings; (3) U21 Ranking of National Higher Education Systems and (4) The Global Innovation Index for measuring innovation environment. Chapter III illustrates differences between results of each ranking. The last two chapters answer to the question, which ranking (of evaluation of the quality of national education systems) is the best for comparison of innovation environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Innovation Environment and the Quality of National Education System

  • Popis výsledku anglicky

    Education is one of the key factors leading to increased competitiveness of the economy. This article seeks relations between rankings for evaluation of the quality of national education systems and the innovation environment of national economies. Specific rankings systems are described in chapter II. It is (1) The United Nations’ Educational, Scientific and Cultural Organization’s (UNESCO) Educational for All Development Index (EDI); (2) U.S. News Best Countries Rankings; (3) U21 Ranking of National Higher Education Systems and (4) The Global Innovation Index for measuring innovation environment. Chapter III illustrates differences between results of each ranking. The last two chapters answer to the question, which ranking (of evaluation of the quality of national education systems) is the best for comparison of innovation environment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Schola 2016 - PEDAGOGY AND DIDACTICS IN TECHNICAL EDUCATION

  • ISBN

    978-80-01-06112-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    41-46

  • Název nakladatele

    Vydavatelství ČVUT

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    MIAS, Kolejní 2637/2a 160 00 Prague 6

  • Datum konání akce

    6. 12. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku