Innovation Environment and the Quality of National Education System
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F16%3A00313156" target="_blank" >RIV/68407700:21630/16:00313156 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Innovation Environment and the Quality of National Education System
Popis výsledku v původním jazyce
Education is one of the key factors leading to increased competitiveness of the economy. This article seeks relations between rankings for evaluation of the quality of national education systems and the innovation environment of national economies. Specific rankings systems are described in chapter II. It is (1) The United Nations’ Educational, Scientific and Cultural Organization’s (UNESCO) Educational for All Development Index (EDI); (2) U.S. News Best Countries Rankings; (3) U21 Ranking of National Higher Education Systems and (4) The Global Innovation Index for measuring innovation environment. Chapter III illustrates differences between results of each ranking. The last two chapters answer to the question, which ranking (of evaluation of the quality of national education systems) is the best for comparison of innovation environment.
Název v anglickém jazyce
Innovation Environment and the Quality of National Education System
Popis výsledku anglicky
Education is one of the key factors leading to increased competitiveness of the economy. This article seeks relations between rankings for evaluation of the quality of national education systems and the innovation environment of national economies. Specific rankings systems are described in chapter II. It is (1) The United Nations’ Educational, Scientific and Cultural Organization’s (UNESCO) Educational for All Development Index (EDI); (2) U.S. News Best Countries Rankings; (3) U21 Ranking of National Higher Education Systems and (4) The Global Innovation Index for measuring innovation environment. Chapter III illustrates differences between results of each ranking. The last two chapters answer to the question, which ranking (of evaluation of the quality of national education systems) is the best for comparison of innovation environment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Schola 2016 - PEDAGOGY AND DIDACTICS IN TECHNICAL EDUCATION
ISBN
978-80-01-06112-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
41-46
Název nakladatele
Vydavatelství ČVUT
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
MIAS, Kolejní 2637/2a 160 00 Prague 6
Datum konání akce
6. 12. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—