Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INNOVATING BUSINESS ENGLISH? IMPLEMENTING ICC-CONTENT INTO HE CURRICULUM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F17%3A00320154" target="_blank" >RIV/68407700:21630/17:00320154 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    INNOVATING BUSINESS ENGLISH? IMPLEMENTING ICC-CONTENT INTO HE CURRICULUM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As part of a larger debate about efficiency and responsibility in education, the presented study discusses the challenges connected with the implementation of ICC-based (Intercultural Communicative Competence) content into BE (Business English) classes at the MIAS School of Business and Interdisciplinary Studies, Czech Technical University in Prague (MIAS CTU), and evaluates the results of a post-implementation follow-up survey. The rationale behind this project is based on addressing the need for the integration of ICC-based content into language education in HE (Higher Education) which stems from the changes put on language education by the social and economic phenomena such as the globalisation of the job market, growing importance of English as Lingua Franca (ELF), and the emergence of global business networks. The study compares student's perception of three different ICC-based modules, aiming at elaborating best practice scenarios for future implementations.

  • Název v anglickém jazyce

    INNOVATING BUSINESS ENGLISH? IMPLEMENTING ICC-CONTENT INTO HE CURRICULUM

  • Popis výsledku anglicky

    As part of a larger debate about efficiency and responsibility in education, the presented study discusses the challenges connected with the implementation of ICC-based (Intercultural Communicative Competence) content into BE (Business English) classes at the MIAS School of Business and Interdisciplinary Studies, Czech Technical University in Prague (MIAS CTU), and evaluates the results of a post-implementation follow-up survey. The rationale behind this project is based on addressing the need for the integration of ICC-based content into language education in HE (Higher Education) which stems from the changes put on language education by the social and economic phenomena such as the globalisation of the job market, growing importance of English as Lingua Franca (ELF), and the emergence of global business networks. The study compares student's perception of three different ICC-based modules, aiming at elaborating best practice scenarios for future implementations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 14TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2017

  • ISBN

    9788021327627

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    443-450

  • Název nakladatele

    CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    8. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000409038600054