Intercultural Communicative Competence: Conceptualization and Development
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10191511" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10191511 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Intercultural Communicative Competence: Conceptualization and Development
Popis výsledku v původním jazyce
The study is devoted to the phenomenon of intercultural communicative competence (ICC). Many questionable variables remain despite an increasing interest in this field. We shall focus on two: ICC conceptualization and development. Firstly, content analysis of 17 models will be presented, together with a resulting ICC model. Secondly, a university course focusing on ICC development will be introduced, together with a questionnaire assessing the ICC. Selected research findings based on the questionnaire measuring ICC development of future English language teachers will be presented. The research results show that ICC development in the context of formal education is possible, however, the significant differences among various ICC dimensions vary.
Název v anglickém jazyce
Intercultural Communicative Competence: Conceptualization and Development
Popis výsledku anglicky
The study is devoted to the phenomenon of intercultural communicative competence (ICC). Many questionable variables remain despite an increasing interest in this field. We shall focus on two: ICC conceptualization and development. Firstly, content analysis of 17 models will be presented, together with a resulting ICC model. Secondly, a university course focusing on ICC development will be introduced, together with a questionnaire assessing the ICC. Selected research findings based on the questionnaire measuring ICC development of future English language teachers will be presented. The research results show that ICC development in the context of formal education is possible, however, the significant differences among various ICC dimensions vary.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Konference MGIMO Magija INNO: Novyje technologii v jazykovoj podgotovke specialistov meždunarodnikov
ISBN
978-5-9228-1043-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
146-151
Název nakladatele
Izdatelstvo MGIMO Universitet
Místo vydání
Moskva
Místo konání akce
Moskva
Datum konání akce
4. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—