Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Intercultural Communicative Competence: Conceptualization and Development

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10191511" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10191511 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Intercultural Communicative Competence: Conceptualization and Development

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study is devoted to the phenomenon of intercultural communicative competence (ICC). Many questionable variables remain despite an increasing interest in this field. We shall focus on two: ICC conceptualization and development. Firstly, content analysis of 17 models will be presented, together with a resulting ICC model. Secondly, a university course focusing on ICC development will be introduced, together with a questionnaire assessing the ICC. Selected research findings based on the questionnaire measuring ICC development of future English language teachers will be presented. The research results show that ICC development in the context of formal education is possible, however, the significant differences among various ICC dimensions vary.

  • Název v anglickém jazyce

    Intercultural Communicative Competence: Conceptualization and Development

  • Popis výsledku anglicky

    The study is devoted to the phenomenon of intercultural communicative competence (ICC). Many questionable variables remain despite an increasing interest in this field. We shall focus on two: ICC conceptualization and development. Firstly, content analysis of 17 models will be presented, together with a resulting ICC model. Secondly, a university course focusing on ICC development will be introduced, together with a questionnaire assessing the ICC. Selected research findings based on the questionnaire measuring ICC development of future English language teachers will be presented. The research results show that ICC development in the context of formal education is possible, however, the significant differences among various ICC dimensions vary.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Konference MGIMO Magija INNO: Novyje technologii v jazykovoj podgotovke specialistov meždunarodnikov

  • ISBN

    978-5-9228-1043-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    146-151

  • Název nakladatele

    Izdatelstvo MGIMO Universitet

  • Místo vydání

    Moskva

  • Místo konání akce

    Moskva

  • Datum konání akce

    4. 10. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku