ASSUMPTIONS AND REASONS FOR THE USE OF DIGITAL TECHNOLOGIES IN EDUCATION
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F17%3A00321776" target="_blank" >RIV/68407700:21630/17:00321776 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ASSUMPTIONS AND REASONS FOR THE USE OF DIGITAL TECHNOLOGIES IN EDUCATION
Popis výsledku v původním jazyce
This paper points out assumptions and reasons for using digital technologies, the importance of using digital technologies in teaching and management. It also refers to the digital technologies and digital competences as an essential part of the competency model of a teaching staff in education. It also points out the fact that existing competency models need to be further explored, decomposed, and formulated as an illustration by the digital competences extensions.
Název v anglickém jazyce
ASSUMPTIONS AND REASONS FOR THE USE OF DIGITAL TECHNOLOGIES IN EDUCATION
Popis výsledku anglicky
This paper points out assumptions and reasons for using digital technologies, the importance of using digital technologies in teaching and management. It also refers to the digital technologies and digital competences as an essential part of the competency model of a teaching staff in education. It also points out the fact that existing competency models need to be further explored, decomposed, and formulated as an illustration by the digital competences extensions.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia pedagogiczne (Pedagogic Studies)
ISSN
0081-6795
e-ISSN
—
Svazek periodika
70
Číslo periodika v rámci svazku
LXX
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
195-206
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—