Development of Digital Competences of Teachers of Social Sciences at Secondary Vocational Schools
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F19%3A00330287" target="_blank" >RIV/68407700:21630/19:00330287 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-11935-5_68" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-11935-5_68</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-11935-5_68" target="_blank" >10.1007/978-3-030-11935-5_68</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Development of Digital Competences of Teachers of Social Sciences at Secondary Vocational Schools
Popis výsledku v původním jazyce
The paper points out to digital competence as an essential part of the competence model of a teacher in education. It points out to the fact that existing competence models need to be further explored, decompiled, and illustrated by the digital competences extensions. This is related to the importance of applying digital technologies to teaching and management.
Název v anglickém jazyce
Development of Digital Competences of Teachers of Social Sciences at Secondary Vocational Schools
Popis výsledku anglicky
The paper points out to digital competence as an essential part of the competence model of a teacher in education. It points out to the fact that existing competence models need to be further explored, decompiled, and illustrated by the digital competences extensions. This is related to the importance of applying digital technologies to teaching and management.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL01000192" target="_blank" >TL01000192: Rozvoj digitálních kompetencí učitelů společenskovědních předmětů na středních odborných školách</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The Challenges of the Digital Transformation in Education. Proceedings of the 21st International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL2018) - Volume 2
ISBN
978-3-030-11934-8
ISSN
2194-5357
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
720-731
Název nakladatele
Springer, Cham
Místo vydání
—
Místo konání akce
Kos
Datum konání akce
25. 9. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000772239600068