Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching Vowel Sounds: Differences between English and Czech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F18%3A00321519" target="_blank" >RIV/68407700:21630/18:00321519 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching Vowel Sounds: Differences between English and Czech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The focus of the Chapter is on those features of English vowel sounds which can cause problems for Czech learners of English. Theoretical background and examples of genuine vowel mistakes made by students of English are given throughout. In a wider EFL context, it looks at good reasons why to teach pronunciation and points out some pronunciation features/areas which often cause communication breakdown, affect both productive and receptive skills and which are therefore considered by progressive applied linguists essential for students to get right if they are to remain intelligible (e.g. vowel length distinction and vowel reduction).

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Vowel Sounds: Differences between English and Czech

  • Popis výsledku anglicky

    The focus of the Chapter is on those features of English vowel sounds which can cause problems for Czech learners of English. Theoretical background and examples of genuine vowel mistakes made by students of English are given throughout. In a wider EFL context, it looks at good reasons why to teach pronunciation and points out some pronunciation features/areas which often cause communication breakdown, affect both productive and receptive skills and which are therefore considered by progressive applied linguists essential for students to get right if they are to remain intelligible (e.g. vowel length distinction and vowel reduction).

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Foundations and Versatility of English Language Teaching (ELT)

  • ISBN

    978-1-5275-0631-2

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    133-147

  • Počet stran knihy

    293

  • Název nakladatele

    Cambridge Scholars Publishing

  • Místo vydání

    Newcastle upon Tyne

  • Kód UT WoS kapitoly