Teaching Vowel Sounds: Differences between English and Czech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F18%3A00321519" target="_blank" >RIV/68407700:21630/18:00321519 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teaching Vowel Sounds: Differences between English and Czech
Popis výsledku v původním jazyce
The focus of the Chapter is on those features of English vowel sounds which can cause problems for Czech learners of English. Theoretical background and examples of genuine vowel mistakes made by students of English are given throughout. In a wider EFL context, it looks at good reasons why to teach pronunciation and points out some pronunciation features/areas which often cause communication breakdown, affect both productive and receptive skills and which are therefore considered by progressive applied linguists essential for students to get right if they are to remain intelligible (e.g. vowel length distinction and vowel reduction).
Název v anglickém jazyce
Teaching Vowel Sounds: Differences between English and Czech
Popis výsledku anglicky
The focus of the Chapter is on those features of English vowel sounds which can cause problems for Czech learners of English. Theoretical background and examples of genuine vowel mistakes made by students of English are given throughout. In a wider EFL context, it looks at good reasons why to teach pronunciation and points out some pronunciation features/areas which often cause communication breakdown, affect both productive and receptive skills and which are therefore considered by progressive applied linguists essential for students to get right if they are to remain intelligible (e.g. vowel length distinction and vowel reduction).
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
The Foundations and Versatility of English Language Teaching (ELT)
ISBN
978-1-5275-0631-2
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
133-147
Počet stran knihy
293
Název nakladatele
Cambridge Scholars Publishing
Místo vydání
Newcastle upon Tyne
Kód UT WoS kapitoly
—