Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vysokoškolský učitel v kontextu jeho profesní kompetence

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F18%3A00324292" target="_blank" >RIV/68407700:21630/18:00324292 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vysokoškolský učitel v kontextu jeho profesní kompetence

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie zahrnuje přehled jednotlivých klíčových kompetencí učitelů a jejich klasifikaci a charakteristiku. Členění kompetencí je náročné, jednotlivé kompetence se vzájemně prolínají. Podstatou studie je stručné vymezení profesních kompetencí vysokoškolských učitelů. Důraz je kladen na aktuálnosti kompetencí učitele, o kterých vypovídá celá řada definic tohoto pojmu v současné pedagogické i v psychologické literatuře. Studie se dále zabývá pojmem profesní standard a digitálními kompetencemi - jejichž význam vyplývá z kontinuálního rozvoje stávajících vědních oborů (které již tradičně spolupracují s pedagogikou), ale také z rozvojem nově vznikajících odvětví. Digitální technologie jsou v dnešní době čím dál tím potřebnější věc jak pro normální každodenní život, tak i pro ten pracovní. Samotná schopnost pracovat s počítačem je totiž v dnešním pojetí digitálních kompetencí pouze okrajová záležitost. Technologie se neustále vyvíjejí a zvyšují se nároky na digitální kompetence. Digitální technologie prošly v několika posledních letech prudkým rozvojem s důsledky i pro oblast vzdělávání a výchovy. Nové technologie se stávají důležitou součástí vzdělávání. Odraz nových didaktických trendů probíhá na hranicích pedagogických, psychologických a sociologických disciplín. Vývoj se výrazně zrychluje v důsledku probíhajících technologických změn a inovací. Studie je součástí grantového projektu TAČR – Technologická agentura ČR “Rozvoj digitálních kompetencí učitelů společenskovědních předmětů na středních odborných školách”, 02/2018-02/2021 PID: TL01000192.

  • Název v anglickém jazyce

    Higher-education teacher in the context of his professional competency

  • Popis výsledku anglicky

    The study includes an overview of individual key teacher´s competencies and its classification and characteristic. The division of competencies is complicated as the individual competencies are interrelated. The substance of the study is a brief definition of the professional competencies of higher-education teachers. The emphasis is placed on the up-to-date teacher’s competencies, about which gives an account a number of definitions of this term in both the contemporary pedagogical and psychological literature. The study also deals with the concept of a professional standard and with digital competencies - the importance of which results from the continual development of the existing scientific disciplines (which already traditionally cooperate with the pedagogy) but also from the development of the newly emerging branches. The digital technologies are nowadays more and more necessary thing both for the normal everyday life and for the occupational one as well. The ability to work with a computer itself is just a marginal matter in today´s conception of the digital competencies. The technologies are constantly developed and the demands on digital competencies are rising. Digital technologies went through a rapid development in the last few years what has influenced also the sphere of education. New technologies are becoming an important part of education. The reflection of new didactical trends takes place at the boundaries of pedagogical, psychological and sociological disciplines. The development is accelerating rapidly due to the ongoing technological changes and innovations. The study is a part of the TAČR (Technological Agency of the Czech Republic) grant project – “Development of Digital Competencies of Social science Teachers at Secondary Technical Schools”, 02/2018-02/2021 PID:TL01000192.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000192" target="_blank" >TL01000192: Rozvoj digitálních kompetencí učitelů společenskovědních předmětů na středních odborných školách</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů