Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INNOVATIVE DIDACTIC TOOLS IN EDUCATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F19%3A00331539" target="_blank" >RIV/68407700:21630/19:00331539 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    INNOVATIVE DIDACTIC TOOLS IN EDUCATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to highlight the importance of innovative didactic tools as a support and complement in education. The paper responds to new trends and needs of a society whose competitiveness requires population readiness to industry claims 4.0 (National Initiative Industry 4.0, MPO). It is in line with the Digital Education Strategy for 2020 - to equip each individual indiscriminately with competences that enable him to apply to the information society and make use of open learning opportunities throughout his life. The paper is also in line with the Education Policy Strategy of the Czech Republic (Resolution CR 927/2014), which includes the challenge of opening education to new methods and ways of learning through digital technologies and ensuring conditions for the development of digital literacy and information thinking.

  • Název v anglickém jazyce

    INNOVATIVE DIDACTIC TOOLS IN EDUCATION

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to highlight the importance of innovative didactic tools as a support and complement in education. The paper responds to new trends and needs of a society whose competitiveness requires population readiness to industry claims 4.0 (National Initiative Industry 4.0, MPO). It is in line with the Digital Education Strategy for 2020 - to equip each individual indiscriminately with competences that enable him to apply to the information society and make use of open learning opportunities throughout his life. The paper is also in line with the Education Policy Strategy of the Czech Republic (Resolution CR 927/2014), which includes the challenge of opening education to new methods and ways of learning through digital technologies and ensuring conditions for the development of digital literacy and information thinking.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000192" target="_blank" >TL01000192: Rozvoj digitálních kompetencí učitelů společenskovědních předmětů na středních odborných školách</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The 10th International Conference on Society and Information Technologies

  • ISBN

    978-1-950492-01-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    53-57

  • Název nakladatele

    IIIS - International Institute of Informatics and Systemics

  • Místo vydání

    Orlando

  • Místo konání akce

    Orlando

  • Datum konání akce

    12. 3. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku