INNOVATIVE DIDACTIC TOOLS IN EDUCATION
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F19%3A00331539" target="_blank" >RIV/68407700:21630/19:00331539 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
INNOVATIVE DIDACTIC TOOLS IN EDUCATION
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the paper is to highlight the importance of innovative didactic tools as a support and complement in education. The paper responds to new trends and needs of a society whose competitiveness requires population readiness to industry claims 4.0 (National Initiative Industry 4.0, MPO). It is in line with the Digital Education Strategy for 2020 - to equip each individual indiscriminately with competences that enable him to apply to the information society and make use of open learning opportunities throughout his life. The paper is also in line with the Education Policy Strategy of the Czech Republic (Resolution CR 927/2014), which includes the challenge of opening education to new methods and ways of learning through digital technologies and ensuring conditions for the development of digital literacy and information thinking.
Název v anglickém jazyce
INNOVATIVE DIDACTIC TOOLS IN EDUCATION
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to highlight the importance of innovative didactic tools as a support and complement in education. The paper responds to new trends and needs of a society whose competitiveness requires population readiness to industry claims 4.0 (National Initiative Industry 4.0, MPO). It is in line with the Digital Education Strategy for 2020 - to equip each individual indiscriminately with competences that enable him to apply to the information society and make use of open learning opportunities throughout his life. The paper is also in line with the Education Policy Strategy of the Czech Republic (Resolution CR 927/2014), which includes the challenge of opening education to new methods and ways of learning through digital technologies and ensuring conditions for the development of digital literacy and information thinking.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL01000192" target="_blank" >TL01000192: Rozvoj digitálních kompetencí učitelů společenskovědních předmětů na středních odborných školách</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The 10th International Conference on Society and Information Technologies
ISBN
978-1-950492-01-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
53-57
Název nakladatele
IIIS - International Institute of Informatics and Systemics
Místo vydání
Orlando
Místo konání akce
Orlando
Datum konání akce
12. 3. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—