Teaching Diphthongs: Differences between English and Czech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F19%3A00333353" target="_blank" >RIV/68407700:21630/19:00333353 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teaching Diphthongs: Differences between English and Czech
Popis výsledku v původním jazyce
The Chapter focuses on the differences between Czech and English diphthongs and on typical mistakes in Czech learners’ English pronunciation caused by such differences. The authors try to suggest some teaching tips and ideas and some practical activities for teachers of English in the Czech Republic to use in class. They concentrate on those features of English diphthongs which can cause problems for Czech learners of English and, in particular, those which can cause communication breakdown.
Název v anglickém jazyce
Teaching Diphthongs: Differences between English and Czech
Popis výsledku anglicky
The Chapter focuses on the differences between Czech and English diphthongs and on typical mistakes in Czech learners’ English pronunciation caused by such differences. The authors try to suggest some teaching tips and ideas and some practical activities for teachers of English in the Czech Republic to use in class. They concentrate on those features of English diphthongs which can cause problems for Czech learners of English and, in particular, those which can cause communication breakdown.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
English Language Teaching (ELT) through the Lens of Experience
ISBN
978-1-5275-3718-7
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
167-181
Počet stran knihy
335
Název nakladatele
Cambridge Scholars Publishing
Místo vydání
Newcastle upon Tyne
Kód UT WoS kapitoly
—