Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching Diphthongs: Differences between English and Czech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F19%3A00333353" target="_blank" >RIV/68407700:21630/19:00333353 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching Diphthongs: Differences between English and Czech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Chapter focuses on the differences between Czech and English diphthongs and on typical mistakes in Czech learners’ English pronunciation caused by such differences. The authors try to suggest some teaching tips and ideas and some practical activities for teachers of English in the Czech Republic to use in class. They concentrate on those features of English diphthongs which can cause problems for Czech learners of English and, in particular, those which can cause communication breakdown.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Diphthongs: Differences between English and Czech

  • Popis výsledku anglicky

    The Chapter focuses on the differences between Czech and English diphthongs and on typical mistakes in Czech learners’ English pronunciation caused by such differences. The authors try to suggest some teaching tips and ideas and some practical activities for teachers of English in the Czech Republic to use in class. They concentrate on those features of English diphthongs which can cause problems for Czech learners of English and, in particular, those which can cause communication breakdown.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    English Language Teaching (ELT) through the Lens of Experience

  • ISBN

    978-1-5275-3718-7

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    167-181

  • Počet stran knihy

    335

  • Název nakladatele

    Cambridge Scholars Publishing

  • Místo vydání

    Newcastle upon Tyne

  • Kód UT WoS kapitoly