Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cukr vs. kalorie ve vybraných potravinách v názorech a postojích Němců

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F19%3A00340442" target="_blank" >RIV/68407700:21630/19:00340442 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.cukr-listy.cz/on_line/2019/PDF/326-328.pdf" target="_blank" >https://www.cukr-listy.cz/on_line/2019/PDF/326-328.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Cukr vs. kalorie ve vybraných potravinách v názorech a postojích Němců

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek reaguje na aktuální debatu o snižování cukru v potravinách se zaměřením na vývoj ve Spolkové republice Německo. Německá společnost považuje tuto tendenci za cestu ke zdravému životnímu stylu a za prostředek boje proti obezitě, která se v zemi stává stále běžnější. Ve druhé polovině loňského roku provedl Forsa Institute reprezentativní spotřebitelský výzkum zaměřený na téma cukru v potravinách v kontextu kalorií. Výzkum zadalo Hospodářské společenství pro cukr (Wirtschaftliche Vereinigung Zucker e.V.). Jeho výsledky jasně ukázaly: pokud existují verze německých potravin s nižším přidaným cukrem, pak by měl být počet kalorií snížen. Realita je však často jiná: snížení kalorií zaostává za očekáváním spotřebitelů. Jinými slovy, méně cukru se nerovná méně kaloriím.

  • Název v anglickém jazyce

    Sugar v. Calories in Selected Foods in views and attitudes of Germans

  • Popis výsledku anglicky

    The article responds to the current debate on reducing sugar in food, focusing on the developments in the Federal Republic of Germany. German society views this tendency as a way to a healthy lifestyle and as a means of fighting obesity, which is becoming increasingly common in the country. In the second half of last year, the Forsa Institute conducted a representative consumer research focusing on the topic of sugar in food, in the context of calories. The research was commissioned by the Economic Community for Sugar (Wirtschaftliche Vereinigung Zucker e.V.). Its results clearly showed: if there are versions of German food with lower added sugar, then the number of calories should be reduced. However, the reality is often different: calorie reduction lags behind consumer expectations. In other words, less sugar does not equal fewer calories.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30308 - Nutrition, Dietetics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Listy cukrovarnické a řepařské

  • ISSN

    1210-3306

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    135

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9-10

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    326-328

  • Kód UT WoS článku

    000491160800009

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85074541368