Cukr vs. kalorie ve vybraných potravinách v názorech a postojích Němců
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F19%3A00340442" target="_blank" >RIV/68407700:21630/19:00340442 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.cukr-listy.cz/on_line/2019/PDF/326-328.pdf" target="_blank" >https://www.cukr-listy.cz/on_line/2019/PDF/326-328.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Cukr vs. kalorie ve vybraných potravinách v názorech a postojích Němců
Popis výsledku v původním jazyce
Článek reaguje na aktuální debatu o snižování cukru v potravinách se zaměřením na vývoj ve Spolkové republice Německo. Německá společnost považuje tuto tendenci za cestu ke zdravému životnímu stylu a za prostředek boje proti obezitě, která se v zemi stává stále běžnější. Ve druhé polovině loňského roku provedl Forsa Institute reprezentativní spotřebitelský výzkum zaměřený na téma cukru v potravinách v kontextu kalorií. Výzkum zadalo Hospodářské společenství pro cukr (Wirtschaftliche Vereinigung Zucker e.V.). Jeho výsledky jasně ukázaly: pokud existují verze německých potravin s nižším přidaným cukrem, pak by měl být počet kalorií snížen. Realita je však často jiná: snížení kalorií zaostává za očekáváním spotřebitelů. Jinými slovy, méně cukru se nerovná méně kaloriím.
Název v anglickém jazyce
Sugar v. Calories in Selected Foods in views and attitudes of Germans
Popis výsledku anglicky
The article responds to the current debate on reducing sugar in food, focusing on the developments in the Federal Republic of Germany. German society views this tendency as a way to a healthy lifestyle and as a means of fighting obesity, which is becoming increasingly common in the country. In the second half of last year, the Forsa Institute conducted a representative consumer research focusing on the topic of sugar in food, in the context of calories. The research was commissioned by the Economic Community for Sugar (Wirtschaftliche Vereinigung Zucker e.V.). Its results clearly showed: if there are versions of German food with lower added sugar, then the number of calories should be reduced. However, the reality is often different: calorie reduction lags behind consumer expectations. In other words, less sugar does not equal fewer calories.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
30308 - Nutrition, Dietetics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Listy cukrovarnické a řepařské
ISSN
1210-3306
e-ISSN
—
Svazek periodika
135
Číslo periodika v rámci svazku
9-10
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
326-328
Kód UT WoS článku
000491160800009
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85074541368