Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

STRATEGIES AND PERSONAL SALES IN PHARMACEUTICAL MARKETING - AN OVERVIEW

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F19%3A00349280" target="_blank" >RIV/68407700:21630/19:00349280 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61384399:31130/19:00054307

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.18267/pr.2019.los.186.145" target="_blank" >https://doi.org/10.18267/pr.2019.los.186.145</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18267/pr.2019.los.186.145" target="_blank" >10.18267/pr.2019.los.186.145</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    STRATEGIES AND PERSONAL SALES IN PHARMACEUTICAL MARKETING - AN OVERVIEW

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In pharmaceutical marketing, conception of a strategy for a new product market launch is an everyday practice, but one that is crucial for success. The aim of this paper is to provide an overview of the most relevant marketing strategies and personal sales techniques. Over time, numerous successful strategies and measures have been established for strategic and operational management of the pharmaceutical industry. Determination of the most effective mix of strategies and measures, combined with the right timing, is a prerequisite for achieving maximized sales of pharmaceutical products. In addition, a high level of market penetration should be sought at an early stage of a market launch. In conclusion it can be said that the following four strategies have been identified as the most important ones within the pharmaceutical business: (1) product/assortment market strategy, (2) price/conditions market strategy, (3) distribution market strategy and (4) diversification strategy. Finally, the design of marketing strategies in the pharmaceutical industry is based on an overarching corporate vision.

  • Název v anglickém jazyce

    STRATEGIES AND PERSONAL SALES IN PHARMACEUTICAL MARKETING - AN OVERVIEW

  • Popis výsledku anglicky

    In pharmaceutical marketing, conception of a strategy for a new product market launch is an everyday practice, but one that is crucial for success. The aim of this paper is to provide an overview of the most relevant marketing strategies and personal sales techniques. Over time, numerous successful strategies and measures have been established for strategic and operational management of the pharmaceutical industry. Determination of the most effective mix of strategies and measures, combined with the right timing, is a prerequisite for achieving maximized sales of pharmaceutical products. In addition, a high level of market penetration should be sought at an early stage of a market launch. In conclusion it can be said that the following four strategies have been identified as the most important ones within the pharmaceutical business: (1) product/assortment market strategy, (2) price/conditions market strategy, (3) distribution market strategy and (4) diversification strategy. Finally, the design of marketing strategies in the pharmaceutical industry is based on an overarching corporate vision.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceedings of the 13th International Days of Statistics and Economics

  • ISBN

    978-80-87990-18-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1447-1458

  • Název nakladatele

    Libuše Macáková, MELANDRIUM

  • Místo vydání

    Slaný

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    5. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000589182000147