Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Encouraging Mature Age Students To Study English

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F20%3A00341098" target="_blank" >RIV/68407700:21630/20:00341098 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.21125/inted.2020" target="_blank" >https://doi.org/10.21125/inted.2020</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2020" target="_blank" >10.21125/inted.2020</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Encouraging Mature Age Students To Study English

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Lecturers of English sometimes bemoan the lack of student motivation to read texts in English and ask what they can do to improve it. Although mature age students are usually highly motivated learners, they think of themselves as incompetent in English classes. We wanted to get deeper insight into their study motivation and improve the role of teacher as motivator. We identified what the primary motivating factors are for mature age students to attend university (extrinsic or intrinsic motives) and then questioned teachers on what their practices were for professional development in order to improve mature age learner performance. Motivation of mature age students to university study. We asked students to indicate their main reason for study. We divided motivation into 3 main categories: „means to an end“, „personal development“, and „external inspiration“. Figures given in the paper reveal the proportion of students who were placed into each category out of a university sample of 184 mature age students aged 29-45. Further analysis of the responses pointed to 3 domains: personality of students, personality of teacher and methods used in teaching. The paper deals with these areas in detail.

  • Název v anglickém jazyce

    Encouraging Mature Age Students To Study English

  • Popis výsledku anglicky

    Lecturers of English sometimes bemoan the lack of student motivation to read texts in English and ask what they can do to improve it. Although mature age students are usually highly motivated learners, they think of themselves as incompetent in English classes. We wanted to get deeper insight into their study motivation and improve the role of teacher as motivator. We identified what the primary motivating factors are for mature age students to attend university (extrinsic or intrinsic motives) and then questioned teachers on what their practices were for professional development in order to improve mature age learner performance. Motivation of mature age students to university study. We asked students to indicate their main reason for study. We divided motivation into 3 main categories: „means to an end“, „personal development“, and „external inspiration“. Figures given in the paper reveal the proportion of students who were placed into each category out of a university sample of 184 mature age students aged 29-45. Further analysis of the responses pointed to 3 domains: personality of students, personality of teacher and methods used in teaching. The paper deals with these areas in detail.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2020 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-17939-8

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    510-515

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Valencie

  • Datum konání akce

    2. 3. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000558088800088