Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DIGITALIZATION, SUSTAINABLE DEVELOPMENT, CORONAVIRUS AND CONSUMER BEHAVIOR CHANGE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F20%3A00349244" target="_blank" >RIV/68407700:21630/20:00349244 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DIGITALIZATION, SUSTAINABLE DEVELOPMENT, CORONAVIRUS AND CONSUMER BEHAVIOR CHANGE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this study was to examine the global trends that have emerged over the last twenty years, such as digitization reflected in e-commerce, sustainable production and consumption, and the latest global challenge - coronavirus pandemic with the intention of understanding their impact on consumers' behavior change. The study employs the qualitative research using content analysis, the secondary analysis of existing statistical data and the primary research, which was conducted among the younger generation in Prague, Czech Republic in April, 2020. The study confirmed that e-commerce-based sales models and sustainable production and consumption play an indispensable role, having a sensitive influence on people consumer purchasing behavior. Certain shifts in changing consumer behavior can be expected as a result of the coronavirus pandemic. The findings are beneficial for manufacturers and distributors of products and services.

  • Název v anglickém jazyce

    DIGITALIZATION, SUSTAINABLE DEVELOPMENT, CORONAVIRUS AND CONSUMER BEHAVIOR CHANGE

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this study was to examine the global trends that have emerged over the last twenty years, such as digitization reflected in e-commerce, sustainable production and consumption, and the latest global challenge - coronavirus pandemic with the intention of understanding their impact on consumers' behavior change. The study employs the qualitative research using content analysis, the secondary analysis of existing statistical data and the primary research, which was conducted among the younger generation in Prague, Czech Republic in April, 2020. The study confirmed that e-commerce-based sales models and sustainable production and consumption play an indispensable role, having a sensitive influence on people consumer purchasing behavior. Certain shifts in changing consumer behavior can be expected as a result of the coronavirus pandemic. The findings are beneficial for manufacturers and distributors of products and services.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DIGITALIZED ECONOMY, SOCIETY AND INFORMATION MANAGEMENT (IDIMT-2020)

  • ISBN

    978-3-99062-958-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    187-194

  • Název nakladatele

    Univesitätsverlag Rudolf Trauner Linz

  • Místo vydání

    Linz

  • Místo konání akce

    Kutná Hora

  • Datum konání akce

    2. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000620327400020