DIGITALIZATION, SUSTAINABLE DEVELOPMENT, CORONAVIRUS AND CONSUMER BEHAVIOR CHANGE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F20%3A00349244" target="_blank" >RIV/68407700:21630/20:00349244 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
DIGITALIZATION, SUSTAINABLE DEVELOPMENT, CORONAVIRUS AND CONSUMER BEHAVIOR CHANGE
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of this study was to examine the global trends that have emerged over the last twenty years, such as digitization reflected in e-commerce, sustainable production and consumption, and the latest global challenge - coronavirus pandemic with the intention of understanding their impact on consumers' behavior change. The study employs the qualitative research using content analysis, the secondary analysis of existing statistical data and the primary research, which was conducted among the younger generation in Prague, Czech Republic in April, 2020. The study confirmed that e-commerce-based sales models and sustainable production and consumption play an indispensable role, having a sensitive influence on people consumer purchasing behavior. Certain shifts in changing consumer behavior can be expected as a result of the coronavirus pandemic. The findings are beneficial for manufacturers and distributors of products and services.
Název v anglickém jazyce
DIGITALIZATION, SUSTAINABLE DEVELOPMENT, CORONAVIRUS AND CONSUMER BEHAVIOR CHANGE
Popis výsledku anglicky
The purpose of this study was to examine the global trends that have emerged over the last twenty years, such as digitization reflected in e-commerce, sustainable production and consumption, and the latest global challenge - coronavirus pandemic with the intention of understanding their impact on consumers' behavior change. The study employs the qualitative research using content analysis, the secondary analysis of existing statistical data and the primary research, which was conducted among the younger generation in Prague, Czech Republic in April, 2020. The study confirmed that e-commerce-based sales models and sustainable production and consumption play an indispensable role, having a sensitive influence on people consumer purchasing behavior. Certain shifts in changing consumer behavior can be expected as a result of the coronavirus pandemic. The findings are beneficial for manufacturers and distributors of products and services.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DIGITALIZED ECONOMY, SOCIETY AND INFORMATION MANAGEMENT (IDIMT-2020)
ISBN
978-3-99062-958-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
187-194
Název nakladatele
Univesitätsverlag Rudolf Trauner Linz
Místo vydání
Linz
Místo konání akce
Kutná Hora
Datum konání akce
2. 9. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000620327400020