Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Impact of Global Trends and the Coronavirus Challenge on Consumer Behavior

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F20%3A00351790" target="_blank" >RIV/68407700:21630/20:00351790 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.2991/assehr.k.201214.193" target="_blank" >https://doi.org/10.2991/assehr.k.201214.193</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2991/assehr.k.201214.193" target="_blank" >10.2991/assehr.k.201214.193</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Impact of Global Trends and the Coronavirus Challenge on Consumer Behavior

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study examines the global trends that have emerged over the last twenty years, such as digitization reflected in e-commerce, sustainable production and consumption, and the latest global challenge - coronavirus pandemic to understand their impact on customers’ behavior. The study employs qualitative research using content analysis, the secondary analysis of existing statistical data, and the primary research which was conducted among the younger generation in Prague, the Czech Republic in April 2020. Several hypotheses of the study were confirmed, namely: e-commerce-based sales models and sustainable production and consumption, having a sensitive influence on people’s consumer purchasing behavior. The coronavirus pandemic will serve as a marker of change for how we will continue to live, produce, and consume in the future. The authors concluded that new attitudes and new behavioral customers’ patterns which appeared in a short period of coronavirus quarantine (general swift to online shopping, rational finance spending, a positive trend in purchases of domestic food produced by sustainable agriculture and qualitative labels, successful adaptation to distance e-learning) would most likely change consumer behavior in a long term.

  • Název v anglickém jazyce

    Impact of Global Trends and the Coronavirus Challenge on Consumer Behavior

  • Popis výsledku anglicky

    The study examines the global trends that have emerged over the last twenty years, such as digitization reflected in e-commerce, sustainable production and consumption, and the latest global challenge - coronavirus pandemic to understand their impact on customers’ behavior. The study employs qualitative research using content analysis, the secondary analysis of existing statistical data, and the primary research which was conducted among the younger generation in Prague, the Czech Republic in April 2020. Several hypotheses of the study were confirmed, namely: e-commerce-based sales models and sustainable production and consumption, having a sensitive influence on people’s consumer purchasing behavior. The coronavirus pandemic will serve as a marker of change for how we will continue to live, produce, and consume in the future. The authors concluded that new attitudes and new behavioral customers’ patterns which appeared in a short period of coronavirus quarantine (general swift to online shopping, rational finance spending, a positive trend in purchases of domestic food produced by sustainable agriculture and qualitative labels, successful adaptation to distance e-learning) would most likely change consumer behavior in a long term.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 2020 6th International Conference on Social Science and Higher Education

  • ISBN

    978-94-6239-300-4

  • ISSN

  • e-ISSN

    2352-5398

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1005-1009

  • Název nakladatele

    Atlantis Press

  • Místo vydání

    Paris

  • Místo konání akce

    Hainan University

  • Datum konání akce

    28. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku