Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Distant Education of Mature Age Students-Motivational Aspects

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F21%3A00349113" target="_blank" >RIV/68407700:21630/21:00349113 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-030-68201-9_19" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-030-68201-9_19</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-68201-9_19" target="_blank" >10.1007/978-3-030-68201-9_19</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Distant Education of Mature Age Students-Motivational Aspects

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of our paper is to share our experience with fostering motivation of mature students to develop new competences to use technology in learning. For some mature age students, technology may be another source of anxiety, because they do not have sufficient previous experience in this respect. This is the reason why, an important role for a teacher of mature age learners is that of preparing them to use the technology in a non-threatening context meant to build positive attitudes in adults towards both technology and learning. Our pilot study refers to the changes of attitudes adult learners might have experienced when their fears to use technology had been reduced.

  • Název v anglickém jazyce

    Distant Education of Mature Age Students-Motivational Aspects

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of our paper is to share our experience with fostering motivation of mature students to develop new competences to use technology in learning. For some mature age students, technology may be another source of anxiety, because they do not have sufficient previous experience in this respect. This is the reason why, an important role for a teacher of mature age learners is that of preparing them to use the technology in a non-threatening context meant to build positive attitudes in adults towards both technology and learning. Our pilot study refers to the changes of attitudes adult learners might have experienced when their fears to use technology had been reduced.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Educating Engineers for Future Industrial Revolutions

  • ISBN

    978-3-030-68200-2

  • ISSN

    2194-5357

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    185-190

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Tallin

  • Datum konání akce

    23. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000772405700019