Distant Education of Mature Age Students-Motivational Aspects
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F21%3A00349113" target="_blank" >RIV/68407700:21630/21:00349113 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1007/978-3-030-68201-9_19" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-030-68201-9_19</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-68201-9_19" target="_blank" >10.1007/978-3-030-68201-9_19</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Distant Education of Mature Age Students-Motivational Aspects
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of our paper is to share our experience with fostering motivation of mature students to develop new competences to use technology in learning. For some mature age students, technology may be another source of anxiety, because they do not have sufficient previous experience in this respect. This is the reason why, an important role for a teacher of mature age learners is that of preparing them to use the technology in a non-threatening context meant to build positive attitudes in adults towards both technology and learning. Our pilot study refers to the changes of attitudes adult learners might have experienced when their fears to use technology had been reduced.
Název v anglickém jazyce
Distant Education of Mature Age Students-Motivational Aspects
Popis výsledku anglicky
The aim of our paper is to share our experience with fostering motivation of mature students to develop new competences to use technology in learning. For some mature age students, technology may be another source of anxiety, because they do not have sufficient previous experience in this respect. This is the reason why, an important role for a teacher of mature age learners is that of preparing them to use the technology in a non-threatening context meant to build positive attitudes in adults towards both technology and learning. Our pilot study refers to the changes of attitudes adult learners might have experienced when their fears to use technology had been reduced.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Educating Engineers for Future Industrial Revolutions
ISBN
978-3-030-68200-2
ISSN
2194-5357
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
185-190
Název nakladatele
Springer International Publishing
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Tallin
Datum konání akce
23. 9. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000772405700019